Feestmiddag 2017 Véloklub Sèrum

Op zaterdag 21 oktober is het dan zo ver. Op de fiets met captain Henk Janssen of op eigen vervoer naar de Golfbaan de Berckt in Baarlo.

Op stipt 15.00u was iedereen aanwezig. 19 personen hadden zich op gegeven. De koffie met vlaai ging er goed in volgens Limburgs gebruik. Door de organisatie was er een golfclinic georganiseerd.

Er zou les worden gegeven door Bart Sanders (eigenaar golfbaan) en Eugène van Bavel (lid Véloklub en ervaren golfer). Een groep van 9 ging naar de driving range om te leren de golfballen weg te slaan. Om deze te raken was al moeilijk genoeg. Peter was gelijk onze long hitter, met ballen over 100m. Na een paar swings ging het steeds beter en vlogen de ballen in het rond.

Eugène begaf zich met de andere 9 naar de putting green. Bewust gekozen om de echtparen uit elkaar te halen, en dit had effect. Vooraf de theorie over het materiaal besproken, voor een fietser heel belangrijk. Uitgelegd hoe je een putting stroke moet doen, ging iedereen aan de slag bij de 6 oefen holes. De afstand aangegeven door een Tee. Eerst met twee ballen, hierdoor kun je elke keer je slag verbeteren. Wat mij opviel was dat iedereen uiterst fanatiek was. Dus men was klaar voor de wedstrijd. Aangezien je bij het golfen goed een slag te weinig kunt tellen, moet er met twee tallen worden gestart. Zo ontstonden er twee nieuwe gelegenheids echtparen “Hoeijmakers” en “Engels” . Er werden al snel verschillende Hole in One gemaakt, wat toch erg knap is.

Na 6 korte holes werd de baan veranderd in 3 lange holes, ook hier werd menige Hole in One geslagen. Na 35 minuten werd er gewisseld. Het fanatisme spatte er vanaf om in een dag een volleerd golfer te worden.

Na beide sessies was er tijd voor een drankje, en kon er op de driving range nog ballen worden geslagen. Bart en Eugène lieten een aantal slagen zien met verschillende clubs. Het weer was overigens prachtig geworden, een voorzichtig zonnetje en steeds minder wind.

Er was ook nog tijd om al het geleerde op twee echte holes te proberen. Volgens de spelvorm: iedereen slaat een bal en met de beste weer verder allemaal. Twee groepen gingen de baan in. Hier werd alles uit de kast gehaald om de ballen letterlijk in de baan te houden. Heb zelfs de voeten van Henk Hoeijmakers vastgehouden zodat hij de bal uit het water kon halen, helaas is er geen foto van. Na een succesvolle partij golf werd er nog gezellig, nagepraat onder het genot van een drankje. Iedereen heeft nu een inzicht gekregen wat het spelletje golf inhoud.

Het was een fantastische middag!

Bedankt voor jullie fanatieke deelname,

Organisatie: Henk Janssen en Eugène van Bavel. Helaas geen foto van Henk (Sorry Henk ;-))