Ritverslag officiële slotrit 29 oktober 2017

Vandaag stond officieel de laatste rit van het seizoen op het programma. Een relatief korte rit (75 km) zonder pauze, maar wel met een feestelijke afsluiting namelijk met koffie en gebak bij de Sevewaeg.

Zaterdagavond was het nog stormachtig herfstweer en ’s nachts ook nog de nodige regen. Toch zou het vanmorgen droog blijven en daarom konden we toch maar mooi 14 renners begroeten op deze slotrit.

Wegkapitein Sjaak was dus wel in zijn nopjes met dit aantal. Na een korte briefing nestelde hij zich met Alwin op kop en dat bleef ook de gehele rit zo. Het lijkt een hele prestatie, maar de toch nog harde wind stond voor deze rit wel zeer gunstig. Bij de Noordwesten tegenwind fietsten we redelijk beschut en na de Maasbrug in Well hadden we de wind redelijk constant van achteren.

Onze nestor Willy was er na zijn lichamelijk ongemak gelukkig bij deze slotrit ook weer bij. Hij fietste overigens ook weer heel goed mee! Klasse Willy!

Via Meterik, de Kasteelse bossen van Horst gingen we richting Klein Oirlo en Meerlo. Via de mooie “Hooge Heide” van Meerlo fietsten we richting Blitterswijck en de Maasbrug in Well. Daarna via Wellerlooi, Tuindorp, Toeristenweg richting Arcen. We kruisten de fantastische natuurgebieden van de Maasduinen zoals “Landgoed De Hamert”, “Lingsfort”, Hanik en de “Leeremarksche Heide”.

Via Lomm en de buurt Hasselt gingen we binnendoor naar Velden. Daarna via de oude Genooierweg richting Venlo. Na Venlo niet meteen richting Sevenum, maar langs de Maas naar Baarlo. Schitterend uitzicht op de Maas en van de mooie herfstkleuren konden we al gedurende de hele route genieten.

Vooral in de omgeving van Kasteel De Berckt was de gekleurde bomenpracht geweldig.

Om  11.40 uur reden we Sevenum binnen en konden we bij de Sevewaeg aan de koffie/thee en het gebak beginnen. De uitbater van de Sevewaeg wilde ons echter wel zéér vers gebak serveren en haalde op[ het laatste moment de zéér verse vlaaien bij de plaatselijke warme bakker. We lieten ons de koffie/thee en het super verse gebak goed smaken en sommigen gooiden er zelfs nog een kelk bier achteraan.

Statistieken:

Ritlengte: 75 km

Gemiddelde: 28.0 km/uur

Het officiële fietsseizoen 2017 zit er helaas weer op.

We kunnen toch terug zien op een zeer fraai fietsseizoen met over het algemeen zeer mooi fietsweer. Er is zondags vanwege het weer géén rit afgelast. Helaas hebben er dit jaar wel enkele leden een ongelukje en/of wat lichamelijk ongemak gehad. Gelukkig zijn de gevolgen hiervan nagenoeg weer helemaal achter de rug en kunnen zij zich helemaal voor bereiden op het nieuwe seizoen 2018.

Zorg dat je conditie ook in de winter op peil blijft! Het nieuwe seizoen is er eerder dan je denkt!

Allen een fijne winterperiode gewenst!

Groetjes Sjaak van Enckevort

Programma vanaf 5-11-2017.

Bij goed weer wordt er op zondagmorgen (9.00 uur) en woensdagmiddag (13.00 uur) gewoon door gefietst (met pauze).

Route & wegkapitein: ter plekke bepalen (ca. 80 km).

Nieuwe leden voor volgend seizoen 2018.

In Sevenum en omstreken wordt steeds meer gefietst. Ook op de racefiets! Velen fietsen nog alleen of in kleine groepjes. Denk er eens over na om misschien volgend seizoen lid te worden van een fietsclub. De Véloklub Sèrum biedt die mogelijkheid. We starten in maart en we hebben een mooi wegprogramma tot en met oktober. Tevens organiseren we jaarlijks een fietsweek. Bezoek eens onze website voor meer informatie. www.veloklubserum.nl

Vergadering fietsweek 2018.

De vergadering voor de fietsweek 2018 is op donderdag 9-11-2017 bij de Sevewaeg om 19.30 uur.

Tijdens deze vergadering wordt o.a. de bestemming en de week bepaald.

Geïnteresseerden wel eerst van tevoren aanmelden.