In het jaar 1971 is Veloklub Serum door een aantal mannen die met regelmaat samen fietsten opgericht. Nu ruim 50 jaar later heeft de club ongeveer 30 actieve leden.

Gedurende het jaar worden er tussen maart en oktober ritten gereden. Binnen de club zijn er twee groepen, de A-groep en de B-groep. Beide rijden hun ritten op de zondagmorgen echter verschilt de afstand en gemiddelde snelheid per groep. Waar de A-groep gedurende het jaar steeds langere ritten rijdt (tot 125km), is dit in de B-groep altijd rond de 85km.

Afhankelijk van de geplande afstand vertrekt de A-groep tussen 07:30 en 09:00. De B-groep vertrekt tussen 08:30 en 09:00. Het is altijd het streven om voor 12:30 thuis te zijn zodat iedereen nog van een vrije zondagmiddag kan genieten.

Bij de langere ritten is er altijd een koffie moment, dit is een belangrijk aspect om zo elkaar beter te leren kennen!

Eenmaal per jaar rijden we als club ook de “marathon” dit is een rit over lange afstand. (150+ km) Deze rit duurt een hele dag, er worden gedurende de rit koffie en lunch pauzes gepland.

Gedurende het hele jaar worden er ook ritten gereden op de woensdagmiddag, iedereen die tijd heeft is uitgenodigd om mee te rijden! vertrek is om 13:00 en de gemiddelde lengte van deze ritten is 90km. Op de dag zelf word de route bepaald.

Hebben wij jou als fietser of beginnende fietser weten te raken kijk dan eens onder het kopje Kennis maken.