Om 07:30 uur staan er 9 Véloklubleden voor een rit richting Landhorst/Gemert van 110 km. Het beloofd een mooie dag te worden met een temperatuur van 18°C oplopend naar 22°C. Echter de wind zal gaan toenemen tot ZW 4.

We waren nog niet goed en wel op weg toen Peter Hoeijmakers zich in Hegelsom om vanwege buikklachten omdraaide en huiswaarts keerde. De heenweg gaat via Heide,  langs de Midden Peelweg  en Vredepeel. Ook nemen we nog een stukje Boswachterij St. Antonius mee. Dit is fietsen met voornamelijk zijwind. Echter wanneer we na de Boswachterij linksaf draaien richting Landhorst wordt het andere koek. De wind recht van voren. Piet en Ger Roodbeen hadden de kop overgenomen en de rest kon zich hier mooi achter verschuilen.

Via Venhorst komen we door het dorp Huize Padua dat zo goed als vast zit aan het dorp Handel. Zo rollen we Gemert binnen. Op een tijdstip dat alle cafés in Gemert nog niet open zijn, heb ik er toch een kunnen vinden dat zondags al om 09:00 uur wel open is. En wel café Den Engelenburcht. We arriveren om 09:45 uur en gaan op het terras zitten. Voordat we onze koffie bestellen krijgen we al een chocolaatje “Merci” aangeboden. Na de koffie gaat het met zijwind huiswaarts.

De rit vandaag hebben we gedeeltelijk ook al op woensdag middag onder leiding van Piet Janssen gereden. Deze gedeeltelijk aangepast, zodat ik aan de 110 km kom. Daarna nog een keer nagefietst en via internet een café in Gemert gezocht dat vroeg open is. Dus vanaf mijn kant dank aan Piet.

Doordat we vroeg vertrekken en de rit niet al te lang is rollen we even vóór 12:00 uur Sevenum binnen.

Nog even napraten bij de Trapperie, en dan ’s middags Touretappe kijken.