Rittenverslag zondag 19 juli

Er werd regen gemeld op Zondag en toen ik midden in de nacht wakker werd hoorde ik het ook flink regen. De wekker iets eerder gezet om van te voren naar de buienrader te kijken. Maar toen ik wakker werd regende het nog maar de buienrader gaf aan om half 8 droog. Dan maar op een natte weg om 20 voor 8 naar Sevenum. Om 8 uur hadden zich 13 veloklub leden en 2 gasten ( de zoon van Henk Janssen en zijn vriend ) verzameld. De klok had 8 uur geslagen maar onze wegkaptein John uit Maasbree was er niet en na enkele minuten nog niet. Dat is toch niks voor John want die heeft altijd alles goed voor elkaar. Misschien toch het slechte weer. Piet heeft zich toen maar gemeld als wegkapitein waar iedereen het direct mee eens was. De weg was nog op veel plaatsen nat en het spetterde van alle kanten. Tussen Helenaveen en Grindsveen reed Huub Hendriks in een gat van het slechte wegdek en meteen lek. Dat is dan pech, maar na een kilometer werd er al weer lek geroepen. Nu was een van onze gasten aan de beurt en kon Henk zijn ervaring laten zien en konden we snel weer verder. Na enkele keren een verkeerde afslag te hebben genomen kwamen we bij het koffieadres in Landhorst aan. Peter hoeijmakers had net voor de koffieplaats lek en Jan Steegs zag onder het koffie drinken dat hij ook een lekke band had. Deze mannen hadden nog het nodige te doen tijdens de koffie. Op de terug weg kreeg Jan nog een keer lek. Het achterwiel moest eruit waar op Peet opmerkte dat je de snelspanner van het achter wiel niet los hoefde te draaien. Het viel toen op dat verschillende mensen die toch al vele jaren fietsen dit niet wisten. Dus bij het achterwiel de snelspanner met de handle los maken en het wiel valt er dan uit. Bij monteren het wiel in het frame zetten en de zaak in elkaar laten vallen en de handle van de snelspanner om hoog en het wiel zit vast. Zo hebben we toch nog wat geleerd van al dat lekrijden. In totaal hebben we 6 keer lek gereden maar wie de zesde lekrijder is weet ik niet meer . Ik hoop dat deze persoon zo sportief is om zich bij Sjaak te melden zodat dit in het Sisser klassement genoteerd kan worden. Om half 1 kwamen we in Sérum aan en hadden we 103km op de teller staan met een gemiddelde van 31,3 km.
Ger Driessen

Zondag 26 juli staat de3 landen Marathon van 200km op het programma. Start is 7 uur en de wegkapitein is Ger Driessen. Er zijn in middels 9 aanmeldingen van de Veloclub en 2 van TWC Oranje.
Voor degene die niet mee gaan is het om 8 uur verzamelen voor een route van ongeveer 100 km zelf te bepalen.

TIJDRIT.
Er zijn tot op heden 5 aanmeldingen. De tijdrit gaat alleen door bij 8 of meer aanmeldingen. Als je mee wil doen laat het dan zo snel mogelijk weten.