De wekker gaat weer vroeg vandaag. Lijkt wel of ik moet gaan werken in plaats van een van mijn hobby’s uit te gaan oefenen. Snel naar buiten gekeken: ja hoor de zon scheen al weer. Het zag er goed uit.
7.30 uur bij de Trapperie voor de Start up met alle manschappen. 10 Véloklubleden en nog Robert, onze jaarlijkse gastrijder uit Kepèl.

Het was een korte briefing, ik zou de rit van Ger overnemen, zodat we pas volgende week naar Maaseik bij onze zuiderburen gaan en vandaag naar onze oosterburen en het plaatsje Wegberg.

Het begin van de rit was eenieder bekend en voor mij was het mijn woon-werk ritje, om vanuit VieCuri snel genoeg de grens over te gaan naar Kaldenkirchen, om vandaaruit weer via het Brachterwald, Brüggen, Elmpt naar het zuiden af te zakken.

Het was erg rustig op straat zodat er al snel een discussie kwam of we nou het fietspad zouden gebruiken of met de groep op straat. Uiteindelijke beslist dat de wegkapitein eventueel in samenspraak met de koprijders, omdat zij zicht hebben of de route kennen.

Het landschap wisselde zich af tussen bossen, open velden met aardappels, aardbeien, rogge, tarwe en doorgeschoten spargel. Het liep voorspoedig met een sanitaire stop bij de poort naar het Brachterwald en later nog een ontmoeting met onze TWC-vrienden die een stuk verderop een stop hadden ingelast. Na wat commentaar over en weer maar weer doorgefietst over de rustige (maar toch soms nog slechte) wegen om via Wegberg na 73 km onze koffieplaats in Hardt te bereiken waar Eiscafé Bona ons verwelkomde met gooije Kaffee.

Daarna weer met gedeeltelijk wind mee en tempobeul Alwin op kop richting onze eigen Heimat. Nog heel netjes Venlo doorkruist en vandaar via de welbekende Bikeway naar Sevenum gefietst, waar we bij de spoorwegovergang Grubbenvorsterweg afscheid namen van Alwin en Pierre en wij linksaf naar de Trapperie gingen, waar we nog met een 9-tal renners een afscheidsdronk hebben genuttigd ter ere van de route en natuurlijk vaderdag.

Kortom, mooie rit, geen brokken, geen lek en toch 117 km op de teller.