Met een grote groep leden die op fietsvakantie zijn in Frankrijk, waren er niet zo heel veel gegadigden over voor de wekelijkse clubrit.
Een kort bericht op Whatsapp deed mij besluiten om met de thuisblijvers van de A en de B-groep een gezamenlijke tocht te fietsen. Om 08:00 uur stonden er vijf renners met ultra-korte voornamen gereed: Ap, Ger, Jac, Kim en ik. “Volgens dun haan op dun Toore motte we richting Wirt”, opperde Ger.

Met een flinke wind op kop togen we dus richting Weert. Na 50km werd het tijd voor een kop koffie, maar die vonden we pas 10 km verderop in Nederweert.
Vanaf dat moment hadden we wind in de rug en koersten we op ons gemak met tempo’s variërend tussen 30 en 35 km per uur terug naar de Trapperie.
Nog een afdronk op het terras en ‘vur medaag’ weer naar huis. Ruim 91 km op teller, zonder enig probleem.