Ritverslag “Route Thorn” 2-10-2016

Deze zondagmorgen was er weinig meer over van het prachtige najaarsweer van de laatste tijd en leek de echte herfst te beginnen.
Welgeteld 4 Véloklubleden stonden aan de start voor de rit naar Thorn.
De buienradar had niet veel goeds voorspeld, waarop besloten werd als het weer tijdens de rit zou verslechteren we een verkorte route zouden rijden.
Echter goed en wel vertrokken begon het al behoorlijk te plenzen en eigenlijk had niemand zin om al direct drijfnat te worden.
Besloten werd om rechtsomkeer te maken en weer huiswaarts te keren, wat achteraf gezien misschien niet zo’n goeie beslissing wasOp de terugweg naar de Boekend klaarde het weer op en heb ik nog een rondje  gefietst zonder dat er verder ook maar een druppel regen viel.

Volgend jaar beter.

Statistieken route Thorn:

Ritlengte: 1.5 km

Gemiddelde: 28.5 km/uur

Groeten,

Huub Hendriks.

Rit Steunbetuiging Leo Hesen.

Terwijl de 4 veloleden zoals hierboven vermeld al na 1,5km. de rit beëindigde, waren er op dat moment ook nog een aantal veloleden in Horst bij elkaar gekomen om de rit, georganiseerd door o.a. ons lid Jan Engels, te rijden. Een speciale rit, en wel voor Horsternaar Leo Hesen welke bij veel leden van de Veloklub bekend is. Leo ondergaat momenteel chemokuren en met deze rit wilden zo’n 80 fietsers van diverse clubs uit Horst en omstreken hem als verrassing een hart onder de riem steken. Uit de fantastische opkomst kun je al opmaken dat Leo een bekende is in de fietswereld.   Het gekleurde peloton wat bestond uit TWC Oranje uit Horst, tourclub De Barkruk uit Meterik, Bike for life, Veloklub Serum en anderen welke ik gezien heb, trok op deze zondagmorgen door Noord-Limburg en reed zo een mooie route van 60 km. waarbij Leo zelf met iedereen een praatje probeerde te maken. Na afloop werd er bij de Beurs in Horst nog een kop koffie gedronken waarbij een stukje vlaai werd aangeboden door de organisatie.

Namens de Veloklub wil ik Jan Engels bedanken voor de organisatie van deze speciale zondag rit. Wij als deelnemers hebben graag met deze rit meegereden om op deze manier  Leo  een opkikker te bezorgen en hem sterkte toe te wensen.

Groet Piet Janssen.  Peter Hoeijmakers, Peter Driessen en Huub Huijs.

Programma :  09-10-2016

Route :  Mijl op Zeven (85 km)

Wegkapitein :  Henk Hoeijmakers