Ritverslag Overloon seizoen opening 5-3-2023
Na een winterpauze van 4 maanden zijn we afgelopen zondag 5 maart gestart met ons nieuwe fietsprogramma 2023.
De eerste 3 ritten zijn gecombineerde ritten met de A- en B-groep.
Vlak voor 9.00 uur ging het vanmorgen helaas regenen en er zouden vanmorgen nog meerdere maartse buien voorbij komen.
Waarschijnlijk heeft dit wat deelnemers gekost vanmorgen. Toch waren er nog 12 renners op deze openingsrit afgekomen en ook nog gastrijder Peter Peeters.
Bij de Trapperie schuilden we onder de luifel, totdat het ergste van de bui voorbij was.
Na een korte briefing van ondergetekende wegkapitein gingen we toch vol goede moed op weg.
Iedereen was gelukkig wel winters aangekleed en dat was ook wel nodig. Degenen die de winterhandschoenen niet aan hadden, zouden kou lijden vanmorgen. Hè Peter!
Via de Maasdorpen fietsten we richting Maashees en bogen daarna af naar Holthees en doken we het bosgebied met mooie fietspaden van de Overloonsche Duinen in.
We hadden inmiddels ruim 35 km gefietst en mede door het koude weer waren er diverse renners wel aan een pipi-pauze toe.

Na deze korte pauze weer verder in het prachtige bosgebied van Overloon. Als toetje fietsten we over een fietsbrug door een hangaar van het Overloons oorlogsmuseum en hadden uitzicht op het historische oorlogsmaterieel van het museum.

Na Overloon draaiden we weer richting huiswaarts en kregen de lichte wind weer enigszins van achteren. Onze gastrijder Peter Peeters fietste vrolijk en ontspannen mee, maar zijn “carnavals-
hoestje” klonk toch nog niet helemaal lekker. Beterschap Peter!
Tempo ging ook wat omhoog, maar iedereen kon toch goed volgen, hetgeen voor sommigen door omstandigheden toch een prestatie genoemd mag worden.
Precies na 75 km en iets na 12.00 uur bereikten we ons einddoel café “Trapperie de Werkplats”, waar ons langste Véloklub lid Ger Tiesen ons hartelijk verwelkomde.

Iedereen had wel zin in een lekkere bak koffie en wat gebak erbij. Dit kregen we ook nog eens als traktatie cadeau van De Trapperie in verband met de uitbaterswissel tussen Piet Lenders en Stef van den Brandt. Dank hiervoor!
Ook bedanken we Piet voor zijn prettige bediening in de afgelopen jaren en wensen Stef heel veel succes in zijn nieuwe baan. Maak er wat van!
Toch hadden we nog meer te vieren vandaag. Piet Janssen is dit jaar namelijk 40 jaar Véloklublid en kreeg hiervoor een mooie bos bloemen en een welgemeend applaus van iedereen.
Proficiat Piet en nog vele mooie fietsjaren erbij gewenst!
En daarmee was het feestgevoel nog niet ten einde, want we hadden ook nog een jarige in ons midden en wel Leon van der Hulst, waarop natuurlijk ook nog werd geproost. Proficiat Leon!
Dus zo zie je maar, we begonnen vanmorgen i.v.m. de regen een beetje in een mineurstemming maar we eindigden toch nog in een hoera-stemming!
Laten we er met z’n allen een mooi fietsseizoen van maken! Succes!

Groetjes wegkapitein Sjaak van Enckevort

Programma 12 maart 2023.
Gecombineerde A- en B-groepsrit: naar Kevelaer (75 km)
Wegkapitein: Ger Driessen
Vertrek: 8.30 uur bij Trapperie de Werkplats.