5 mei – Mierlo

Op een voor 5 mei koude start van de dag (9 gr.) stonden er 8 Véloklub leden aan het vertrek. Na vertrokken te zijn, hoorde we al direct een harde knal. Robert was na circa 5 meter fietsen op het fietsrek van de Trapperie gevallen. Na de wonden aan de hand goed bekeken te hebben, besloot Robert huiswaarts te keren, waarna we met 7 man een herstart maakten.

We gingen in ZW richting waardoor we deze keer wind op kop hadden. Er werd een rustig tempo aangehouden richting Liessel, Heusden, Asten, Someren waarna langzaam ons koffie adres in zicht kwam. Maar eerst moest er nog een omweg gemaakt worden om het “Dak-van-Brabant” even aan te doen, alvorens we op ons koffie adres aan te komen op het molenplein van Mierlo.

Na 2 kopjes koffie en wat gepraat te hebben, werd de rit weer voortgezet richting Lierop, Ommel, Liessel, Deurne, Griendtsveen en America. Hier ging het toch nog even mis. Lekke band voor Peter Driesen! Maar dit werd snel en vakkundig opgelost door Peter zelf. Waarna we de rit konden voortzetten richting Sevenum, waar we om 12.30 uur arriveerden. 105 km gefietst op deze zondagmorgen en het was een mooie rustige rit over de Brabantse wegen.