9 April – Kempen

Vandaag op deze mooie 1-ste Paasdag stonden er 8 renners klaar om de altijd mooie Duitsland-rit van onze wegkapitein Peter Hoeijmakers in ontvangst te nemen.
De rest was zeker nog eieren aan het zoeken of ze aan het verorberen. Ook hadden we weer een bekende gastrijder en wel de Italiaanse Kim uit Verona die in Sevenum werkzaam is. Heeft vorig seizoen ook al een aantal keren mee gefietst. Leuke gast!

We vertrokken met een toch al lekker schijnend zonnetje, maar toch nog wel frisjes, richting Maasbree om daarna de gehele Boekend te doorkruisen. Onze Boekendse renner Huub had nog wel een half uurtje in zijn bed kunnen blijven liggen. De Venlose Zuiderbrug over en toen het Venlose Joamerdal in. Het was vanmorgen nog zeer rustig op de wegen en er kon dan ook goed door gefietst worden. In Duitsland aangekomen fietsten we langs de altijd mooie Krickenbecker See. Vanaf hier ging bijna alles anders dan normaal.
Onze wegkapitein had ook voor vandaag weer zeer verrassende en spannende nieuwe wegjes weten te ontdekken. Velen van ons waren nog nooit op deze mooie weggetjes geweest. Top voorbereiding Peter!

In de buurt van Grefrath kwamen we langs een mooie grote omzoomde statige witte villa de “Golden Gate” genaamd. Volgens onze wegkapitein is dit een privé club. Wel een mooie naam voor zo’n club. Je kunt daar tot het “Gouden Gaatje” gaan, als je maar betaald! 🙂
We hadden vanmorgen ook weer mooie fietspaden (voormalige spoorlijnen) waar de Duitsers al in grote getale hun honden aan het uitlaten waren. We hebben zo’n beetje alle hondenrassen (van een “prins Bernard” tot k….likkertjes) voorbij zien lopen.
In Kempen hadden we de koffiestop bij Bäckerei Konditorei Hoenen. Velen namen er, omdat het Osteren was, nog wat lekkers bij.

Na deze heerlijke koffie pauze weer terug op de fiets richting Wachtendonk en Wankum. De natuurschoon is ondanks de kou periode toch al echt op gang aan het komen.
Er bloeit alweer van alles. Schitterende aanblik met deze zonneschijn! We fietsten nog even door het fraaie bosgebied, waarin het vakantiepark de “Blaue Laguna” is gelegen. Via de
rand van Hinsbeck fietsten we weer richting Venlose grens. In de Venlose binnenstad was het inmiddels ook al goed druk geworden. Via de Bikeway fietsten we het laatste stuk naar
ons einddoel “Werkplats de Trappierie”. Om precies 12.00 uur arriveerden we daar na 96 km op de teller.

Het was daar op het terras heerlijk zitten in het zonnetje met een lekkere consumptie. We danken wegkapitein Peter voor de zeer fraaie rit van vanmorgen, die ook nog eens prima
is geleid door hem! Chapeau Peter!