Verslag rit zondag 08-03-2015.

Op zondag 8 maart jl. stond de 2e officiële rit van 2014 op het programma. Traditioneel is dit de rit naar het Duitse Kevelaer, waar door vele leden van de vereniging een of meerdere kaarsen worden ontstoken, waarmee op een veilig en schadevrij jaar wordt gehoopt.
Huub was vandaag de wegkapitein en hij had via Garmin Connect de route thuis helemaal uitgestippeld en geladen op zijn navigatie systeem van zijn fiets.
Op de bewuste zondagmorgen stonden 13 personen klaar voor de rit naar het Duitse bedevaartsoord.Via Venlo met ter plekke een enkele beklimming genomen te hebben reden we Duitsland in en met de aanwezige zuiden wind liep het tempo op bepaalde momenten al lekker op.
Net voorbij Walbeck was het Sjaak O. die melde dat hij een lekke band had. Terwijl hij vol ijver zijn euvel repareerde stond de rest van het peloton heerlijk in het zonnetje en kon er over koetjes en kalfjes gepraat worden. De tocht ging verder toen Sjaak het nodige pompwerk verricht had en Kevelaer kwam vervolgens in zicht. Wat de verrassing van de dag werd, was vast de strook zandweg, waarmee Huub geen rekening mee had gehouden. “Tja een kleinigheid blijf je houden”, zal hij gedacht hebben en hoewel er geen asfalt aanwezig was, hadden de warmgedraaide fietsers geen zin om te keren en trotseerden we dit stukje onverharde weg. Ieder nadeel heeft zo zijn voordeel en Huub wam hier ook snel mee en zei “hier zijn we nog nooit geweest”. Even later zaten we aan de koffie tijdens de gebruikelijke rustpauze onderweg.
De terugweg verliep toch wel met iets meer inspanning. De wind (inmiddels flink aangewakkerd) kwam uit het zuidwesten en dit betekende de nodige weerstand op de pedalen. Aan kop werd dan ook regelmatig gewisseld en via Wellerlooi, Blitterswijck, Meerlo, Horst en Meterik reden we naar het punt waar we eerder die dag vertrokken waren. Inmiddels waren veel mensen vanwege het goede weer naar buiten getrokken en ook het terras bij de Sevewaeg, waar we een drankje nuttigden was al aardig volgelopen. Het was inmiddels 12:15 uur en de rit werd daar nog even geëvalueerd en de ritgegevens geraadpleegd. In de statistieken van Sjaak v. E kunnen weer 81 km bijgeboekt worden.
Groetjes Serumse Huub.

Zondag 15 maart is de derde rit welke richting Leveroy zal voeren.
Sjaak v. Enckevort zal de rit leiden en hij roept iedereen op om mee te gaan.
Vertrek is om 8.30 uur en de rit zal ongeveer 80 km. bedragen.