Het Eifel-fietsweekend van 9-10-11 september 2011 is prima verlopen. Met 9 Véloklubleden hebben we in de omgeving van Monschau en een gedeelte van België (o.a. natuurgebied Hautes Fagnes) heerlijk gefietst. Het was een prachtige omgeving waar we de nodige pittige klimmetjes hebben beklommen. De pittigste was toch wel het zeer steile kinderkoppen steegje (18%) dat binnendoor van het centrum van Monschau (rechts van de waterput het steegje omhoog) naar ons hotel in Höfen leidde.

Peter Hoeijmakers was in de afdaling èn met de beklimming de eerste vandaar we dit weggetje hebben omgedoopt tot de “Muur van Hoeij”. Het sporthotel in Höfen was overigens prima, waar we alle faciliteiten kregen die we wilden. Overigens 40 jaar geleden waren een aantal Véloklubleden (o.a. Jan en Jèr Nabben, Sef Janssen, Piet Schlooz, Chris Sijbers) ook al in Höfen om daar te fietsen. Het was dus een beetje terug-in-de-tijd-weekend!

Zaterdag hadden we een super zonnige dag maar helaas kwamen we zondag wel in een hevig onweer terecht, waardoor vluchten in een plaatselijk café de enige optie was. Het bleef echter flink door regenen waardoor we toch door de fikse regenbuien naar ons hotel moesten fietsen. Na een warme douche vertrokken we weer voldaan naar Sèrum waar we tegen 17.00 uur arriveerden. Met dank aan onze chauffeurs Ger, Jo en Huub.

In totaliteit hebben we 301 km en 4237 hoogtemeters afgelegd. Samengevat kan worden, dat we een zéér mooi fietsweekend in de Eifel hebben gehad. Iedereen bedankt voor de bijdrage in dit weekend.

Groetjes van de Eifel deelnemers 2011:
Ger en Peter Driessen, Piet Janssen, Jo en Huub Hendriks, Louis Grubben, Huub Huijs, Peter Hoeijmakers, Sjaak van Enckevort