Fietsvakantie Dolomieten 2014 was: “Fantastico”!
De fietsreis naar Dolomieten-Italië zit er weer op.
We hebben gelogeerd in een fantastisch hotel midden in Corvara op een hoogte van 1522 m.
De fietstochten die we gemaakt hebben waren allen grandioos. De zwaarste klimmen waren wel de “Passo delle Erbe, Rifugio Auronzo Hütte (Tre Cime, Drei Sinnen) en de “Passo di Giau”.
Helaas hebben we wel 1 regendag gehad, waarbij fietsen niet leuk, riskant en misschien zelfs wel onverantwoord was. Deze dag hebben we als vervroegde rustdag ingevuld. Stadje Corvara verkennen, wat koffie drinken en lunchen en we hebben heerlijk gerelaxt in de Spa afdeling (sauna, Turks bad etc.) van het hotel.
In totaliteit hebben de meesten 462 km gefietst en 13.211 hoogtemeters moeten overwinnen.
Gelukkig hebben we geen enkele pech of ongelukken onderweg mogen ondervinden.
De sfeer in de groep (Véloklub, TWC-Oranje en enkele “wilde rijders”) was geweldig! Buiten het heerlijke fietsen en genieten van de werkelijk fantastische omgeving hebben we ook veel gelachen. Allen dank hiervoor!
Speciale dank ook voor de routemakers Ton Manders en Ger Driessen, want de routes waren zoals eerder al vermeld: fantastisch!
Ook dank aan alle chauffeurs voor deze reis van ca. 1000 km.
Alles is prima en veilig verlopen!
Hopelijk kunnen we over 2 jaar weer zo’n mooie fietsreis organiseren!

Groetjes van de deelnemers:
Véloklubleden Sèrum: Ger Driessen, Ton Manders, Eugène van Bavel, Peter Hoeijmakers,
Sander P, Sjaak van Enckevort
TWC Oranje-Horst: Hay Keijsers