De fietsweek Mallorca 2011 zit erop en is in alle opzichten zéér zonnig verlopen. De 6 fietsroutes die we gefietst hebben waren stuk voor stuk de moeite waard. Het is derhalve moeilijk om een echte koninginnenrit aan te wijzen. De rit naar Sa Calobra en de rit van Palma naar Alcudia maken hier de meeste aanspraak op.

In totaliteit hebben we 661 km in 6 dagen gefietst met 8200 hoogtemeters. Hotel Boccaccio in Alcudia, dat door Peter Scheres super geregeld was, was druk bevolkt met vele sporters (wielrenners en tri-atleten) en ook al de nodige toeristen. Elke dag hebben we zéér zonnig weer gehad met temperaturen die in de middag opliepen tot wel 26°C. De natuur van Mallorca was prachtig. Vele bloeiende bomen en weidevelden. De sinasappelen en de citroenen hingen al aan de bomen. De mix 4x Véloklubleden Sèrum, 2x TWC Oranje en 2 leden zonder vereniging was prima. We hebben met z’n allen flink gefietst en ook veel lol gemaakt. De afsluiting in de karaoke-bar mocht er trouwens ook zijn. Kortom een super fietsweek!

Groetjes Mallorcagroep 2011