Onkruid vergaat niet is de 40-jarige reünie slogan van jongerencentrum Walhalla uit Sevenum. Deze slogan is ook direct toepasbaar op het 40-jarig jubileumfeest van de Véloklub, waarbij ook alle oud-leden waren uitgenodigd. Ruim 60 leden en oud-leden waren op dit feest afgekomen. De jubileumcommissie had er zaterdagmiddag alles aan gedaan om de feestzaal van Metieske zo sfeervol mogelijk en in wielersportstijl te versieren. Alle eerder gedragen Véloklub shirts werden opgehangen. Foto’s uit de oude doos werden in A0 formaat opgehangen. Ook werd er een racefiets boven de bar bevestigd. De avond verliep prima.

Na het openingswoord van voorzitter Pierre Engels gaf Henk Janssen namens de jubileumcommissie tekst en uitleg over de indeling van de avond. Ook werd er een moment van stilte gehouden voor de helaas 6 overleden Véloklubleden. Indrukwekkend! De fotoshow, opgezet en verzorgd door Ger Driessen, nodigde uit tot veel gespreksstof. Iedereen stond te wijzen, te lachen en te praten over de ruim 200 geselecteerde foto’s van 1971 tot 2011. Degenen die graag in het bezit willen komen van deze jubileum foto CD, gelieve zich te melden bij Ger Driessen. Ger bedankt voor jouw bijdrage!

Halverwege de avond vond er door ondergetekende met “assistente Christien” een ludieke overhandiging van het jubileumboek aan de aanwezige oprichters van onze vereniging plaats. Dezen genoten er zichtbaar van. Drie van de vier oprichters (Jaer Nabben, Jan Nabben, en Piet Schlooz) waren ook Prins Carnaval van Sèrum geweest. Behalve Sef Janssen. Een geslaagde handtekeningenactie, die naderhand bij Vorst Peter Erkens is ingediend, moet ertoe leiden dat Sef Janssen dé gedoodverfde Prins Carnaval kandidaat 2012 van Sèrum is.

We kijken al uit naar het Prinsenbal op 21 januari 2012 en uiteraard de prinsenreceptie waar we dan uiteraard voltallig aanwezig zullen zijn. Graag wil ik nog een goede suggestie doen voor de prinsenspreuk, en wel: “Vur Prins Carnaval in Serum bis ze noëits te jônk en zaèker nit te oud, as ze mar gesnêje bis oët ut juüste hout. Alaaf!” De avond verliep verder zeer sfeervol en er werden weer vele sterke verhalen opgerakeld en af en toe kwamen er zelfs nog oude koeien uit de sloot.
De hapjes en drankjes werden super geserveerd door het attente personeel van Metieske, met dank aan Paul Bertholet en zijn crew.

Het antwoord op de jubileumprijsvraag.
Wie was de vorige eigenaar van de in Metieske opgehangen racefiets is: tandarts Frans Verstappen. Hij heeft hier menig “gaatje” mee dicht gefietst en vele sprintjes mee “getrokken”. De gelukkige winnares is José Sijbers (Kronenberg) en zij ontvangt een fietsroutebeschrijving van Sevenum naar Santiago de Compostella in Noord-Spanje. Gefeliciteerd José!

De feestavond liep voor menigeen door tot in de kleine uurtjes en daarna ging iedereen voldaan en met een jubileumboekje onder de arm naar huis. Wat kun je in 40 jaar toch een mooi stukje geschiedenis schrijven. De complimenten aan de jubileumcommissie (Henk Janssen, Chris Sijbers, Ton Manders, Sjaak van Enckevort) waren hartverwarmend. Bedankt hiervoor.
Mogelijk hebben enkele oud-leden het fietsvirus weer een beetje opgesnoven en ze zijn voor 2012 dan ook weer van harte welkom om mee te komen fietsen.

Rest ons als commissie iedereen te bedanken voor jullie positieve bijdrage aan deze avond en we spreken de oprechte hoop uit dat jullie er over 10 jaar, bij het 50-jarig jubileum, nog allemaal in een goede gezondheid bij kunnen zijn. Bedankt!

Groetjes, Sjaak van Enckevort