Maar liefst 9 Véloklubleden, waarvan 3 leden met partner, stonden om ca. 8.00 uur aan de start van de 29-ste editie van de jaarlijkse toertocht Klimmen-Banneux-Klimen. En we waren niet de enigen. Er namen nog 4000 deelnemers(sters) deel aan deze pittige tocht over 140 km en bijna 2000 hoogtemeters. Nou ja, pittig. De route werd in België noodgedwongen ingekort (naar 120 km) waardoor de steile hellingen (o.a. Pepinster) eruit vielen. Ook bedevaartsoord Banneux zat niet meer in de route. Oorzaak was een vergunningen kwestie in België.

De organisatie vond dit dramatisch maar de meeste deelnemers konden er met het mooie weer wel mee leven. Het was prachtig fietsen. De temperatuur was ’s morgens bij de start om 8.00 uur al boven de 15°C. Het tempo zat er vanaf het begin al goed in en dit bleef zo tot het einde. Het zou mede door de “parkoersverlichting” de snelste K-B-K voor ons worden. Ook Jo Hendriks bleef in deze tocht goed overeind. Na zijn “beenproblemen” van de Nepal reis was dit toch weer zijn eerste echte testcase en het ging zeer goed met hem. Super Jo!

De toppers van de Véloklub (Ger Driessen en Huub Hendriks) konden het niet nalaten om er weer een wedstrijdje van te maken wie weer het eerste in Klimmen terug zou zijn. Ger won dit nipt maar de rest kwam ook nog vlak voor 1.00 uur in Klimmen aan. Het gemiddelde varieerde van 28.7 km/uur tot 29.2 km/uur. De snelste editie die we tot nu toe hebben meegemaakt. Om 14.30 uur zaten sommigen thuis alweer op het terras in het zonnetje aan de koffie.

Kortom, het was onder ideale omstandigheden weer een prachtige fietsdag geweest.

Groetjes van Thei Bouten (+ Ice), Peter Hoeijmakers, Ger Driessen (+ Miek), Peter Driessen, Louis Grubben (+ Lucy), Jo en Huub Hendriks, Pierre Engels en Sjaak van Enckevort