Ritverslag 03-08-2014

Rittenverslag zondag 3 augustus.
Zo weer terug van het Dolomietenuitstapje en een week er na weer wegkapitein. Afgelopen week nog even de route gereden en hier en daar nog een kleine verandering aangebracht. Even wennen om zonder bergen te fietsen. Maar om half acht stonden er toch 15 veloclub mannen klaar voor de route ricting Hommersum ( Duitsland ). Er stond een route van 120 km op het programma en toen ik die op de pc had uitgezet kwam ik maar aan ongeveer 100 km dus er moest hier en daar nog wat gesleuteld worden om aan de 120 km te komen. We vertrokken richting Meterik en van hieruit naar Oostrum en dan naar Geijsteren. Daarna een lusje via het Overloonsebos met zijn mooie nieuwe fietsen paden naar Boxmeer. In de buurt van Beugen reden we midden door het 27 ha grote natuur gebied De Vilt dat ontstaan is door een circa 10000 jaar oude Maasarm. Het ijsvogeltje is een van de bewoners van dit gebied. Ondertussen kwamen via Gennep, Ottersum en Ven-Zelderheide toch via de KETTING in Duitsland terecht. Eventjes Hommersum aanraken en daarna naar de Markt in Goch waar ik bij de bakker Kaffee mit …….. had besproken. Na 70 km en het mooie weer is dit nurtuurlijk puur genieten. Daarna toch maar weer de fiets op richting Twiststeden. Hier de grens over en bij Well de brug over naar Sérum. Toen we Meterik voorbij waren ging bij Piet het gas open maar er waren meer mensen die op reserve hadden gereden en de gashendel noch verder opentrokken en de 50 km/uur werd door sommige van ons gepasseerd. Misschien kunnen we nog wel om 12 uur in Sérum zijn werd er gezegd en jawel hoor precies klokslag 12 uur kwamen we aan. Daarna werd er meteen een nieuw record gevestigd van de 15 gingen er 13 het terras op. Het waren mooie 119,7 kilometers met een gemiddelde van 30,4.
De wegkapitein Ger Driessen
Zondag 10 aug staat de marathon van 200 km op het programma, vertrek 7 uur. Piet is dan de wegkapitein. Piet wil graag weten wie er mee gaat. Onder de groep van zondag 3 aug waren al 6 deelnemers. We willen graag 8 deelnemers hebben vandaar een oproep aan alle clubleden om zich voor donderdag aan te melden via de mail bij Piet.
Een alternatieve rit start om 8 uur voor ongeveer 100 km. Wegkapitein zelf bepalen.