Ritverslag 04-08-2013

Rittenverslag zondag 4 augustus

Zaterdag avond ging de telefoon en Eugène was er aan met de mededeling “ ik kan geen wegkapitein zijn”, hij had nog last van knie van het Altenahr avontuur. Toen heb ik zelf nog snel een bergjes rit uit gedacht. In Serum aangekomen vertelde ik Piet het nieuws waarop hij zie ik heb nog een route richting Gemert die door slecht weer niet door is gegaan. We waren met 11 veloclub leden en Guus die om half acht met piet vertrokken voor een route door het Brabantse land. De Brabantse dorpen zoals De Rips, De Mortel, Gemert en Erp lagen er verlaten bij door de vakantie tijd en zodoende werd er een behoorlijk tempo aangehouden. Voorbij Keldonk was Piet de weg even kwijt en moesten we omdraaien. Een stukje verder kwamen we op een zandweg uit en toen wist Piet het ook niet meer. Maar onze GPS apparaatjes gaven aan dat dit maar een klein stukje was dus werd er heel rustig verder gereden. Na enkele kilometers kwamen we aan bij de Brabantse Kluis waar we op het binnen terras genoten van de koffie en de koeien geluiden. Menigeen van ons dacht dat deze van een cd kwamen maar dat was toch niet het geval. Na de koffie werd er weer goed door gereden en waren we al voor 12 uur in Sérum.  De bergjes rit werd op deze manier vervangen door de Brabantse dorpen  rit van 110 km met een gemiddelde snelheid van 30.5 km. Piet bedankt.

Ger Driessen

Zondag 11 aug staat de route België op het programma. Het vertrek is om 7 uur en Jan denkt dan 150 km af te leggen.