Ritverslag 07-04-2013

Verslag route Hariksee 07-04-2013
Aangezien er diverse clubleden in Spanje aan het fietsen zijn, bestaat de zondagmorgengroep deze keer uit 9 personen, met het prettige vooruitzicht dat de lentezon over enkele uren aangenaam zal zijn t.o.v. de 1°C bij vertrek.
Vanwege afwezigheid van de geplande wegkapitein, neemt Henk H. het initiatief om de geplande route Hariksee naar eigen inzicht te gaan afleggen.
Via Maasbree en de Zuiderbrug gaat het richting Belfeld en vervolgens via de Witte Stein en de voormalige Royal Airforce basis naar Brüggen, waar de eerste lekke band van 2013 geregistreerd wordt.
Henk loodst ons langs allerlei binnenwegen en dorpjes naar de Hariksee, waar we op het terras in de lentezon genieten van koffie met toebehoren.
Na de pauze via het glooiend landschap rond Elmpt en Brüggen terug naar Nederland en de inmiddels opgestoken wind zorgt ervoor dat er regelmatig van koppositie gewisseld moet worden om het tempo erin te houden.
Na plm. 100 Km arriveren we moe maar voldaan na de 1e echte lentetocht bij de Sevewaeg.

Programma zondag 14 april 2013
–           Route: Kervenheim Duitsland (105 km)

Wegkapitein: Ger Driessen

Vertrek: 8.00 uur

Zéér mooi gepland koffieadres aan het water! Komen dus!

-MTB toertocht in de Schadijkse bossen t.g.v. de officiële opening van ‘MTB route de Schaak’, start vanaf 08.30