Openingsrit Véloklub Sèrum, 09 maart.

Onder een stralende lentezon gingen 20 vélomannen en  gastrijder Freek van start voor de Memorial Jan Nabben de formele start van het wegseizoen 2014.

Diverse coureurs op een gloednieuwe karretje en zelfs  elektronisch schakelen heeft zijn intrede gedaan in de club.

Er werd koers gezet richting Grubbenvorst en op enig moment reden nestor Jan van 72 en junior Guus van  17 een tijd aan de kop van het peloton in een straf tempo.

Via Lottum koersten we langs de Maas naar Broekhuizen en via Megelsheim naar Meerlo.

Het was duidelijk aan het tempo te merken dat de zachte winter tot veel extra trainingskilometers heeft geleid en de wegkapitein moest de kopmannen herhaaldelijk manen om 30 km als gemiddelde snelheid aan te houden;  enkele kopmannen waren bijna niet te houden.

Na  Wanssum ging het richting Geisteren, Oostrum en Veulen.

De stevige wind richting America temperde het tempo enigszins wat door menigeen helemaal niet betreurd werd en tenslotte langs het spoor retour naar uitvalsbasis de Sevewaeg.

Daar streken we neer op het zonovergoten terras onder het genot van koffie en vlaai van de club, een traditie bij de start- en slotrit van het seizoen.

Volgende week 16 Maart route Kevelaer; start 08.30 uur, wegkapitein Ger Driessen.