Een aantal mensen van de Veloclub zijn zich aan het voorbereiden om straks in de Marmotte of Dolomieten te schitteren.
Daarom reden zij zaterdag 31 mei de Waalse Pijl vanuit Spa, maar ook omdat dit een hele mooie toertocht is.
Ook de wegkapitein van deze zondag sloot zich aan bij deze mannen.
Huub en Piet ruilden hun ritten, zodat Huub op 15 juni als wegkapitien zal fungeren!
Enkele weken geleden reed Piet, op een van zijn vele ontdekkingstochten de route over Cuyk. Dit was de gelegenheid om deze rit voor te schotelen aan de fietsers van de Veloclub. Met 12 man gingen we op weg, en aan de reacties te horen viel deze tocht wel in de smaak. Mede door het mooie fietsweer met weinig wind . Zoals gezegd naar Cuyk via Groeningen-Boxmeer-Oefelt en op wegen waar de meeste van ons nog nooit geweest waren.
Na de overtocht van de Maas met het veer op weg naar Ven-Zelderheide.
We pikten nog snel een stukje Duitsland mee, door het mooie Niersdal naar Horsten. Aangekomen in Siebengewald waar de koffie gepland was belandden we midden in een braderie. Er zijn blijkbaar mensen die dit leuk vinden? Wij zouden zeggen ga toch lekker een stukje fietsen, maar ieder zijn hobby!
Na de koffie via Bergen naar Aijen en terug naar Sevenum. In Lottum, zijn woonplaats, blijft Alwin achter en in Grubbenvorst, Willie, Jo en Frits.
Als de Ardennengangers ook zo’n mooie dag hebben gehad is ons weekend weer geslaagd!

Groet Piet

zondag 8 juni route Sterksel Mierlo