Ritverslag A- groep “Mill – Cuijk” 1 sept. 2019.

Iets wat mij enkele jaren heeft weerhouden om over te stappen van TWC Oranje naar de Véloklub in Serum is het maken van een route voor de zondagmorgen rit. Nu was het dan zover en was het mijn beurt om de rit te verzorgen volgens de lijst die begin van het seizoen was gepubliceerd. Bij mijn naam stond richting Mill/Cuijk met een lengte van 115 km.

Begin van het seizoen kreeg ik via Strava een route te zien die Peter Driessen had gefietst richting Volkel, dus deze snel opgeslagen, want daar kon ik het begin wel eens van gebruiken. Nadat we begin juli terug waren uit de Alpen toch maar begonnen met het maken van de route naar Cuijk. Via Basecamp (computerprogramma) het eerste deel van Peter zijn route ingeladen en een oude route van TWC Oranje gebruikt voor het laatste deel terug. Nu alleen nog deze twee verbinden, nafietsen en een pauze plaats zoeken. Dit verbinden kostte nog een avond en daarna het nafietsen inplannen. 3 weken geleden deel 1 gefietst en gisteren het laatste deel. Alles gereed net op tijd voor vandaag.

Vertrek om half 8 met 7 renners, het houdt niet over maar we doen het ermee. Via America binnendoor naar Merselo, langs het Zwartwater bij Vredepeel en via de heide velden in het St. Anthonis bos naar Mill. Daar hadden enkele van ons nog een deja vue bij kliniek Viasana. Daarna weer het voormalige ontginningsgebied in met lange rechte wegen richting Beers om via Linden aan de bovenzijde langs Cuijk te fietsen naar onze luxe pauzeplaats bij Hotel Cuijk van het van der Valk concern. Gezeten in het pluche, hebben we onze koffie genuttigd en na ruim een half uur konden we gezamenlijk verder via het industrieterrein langs de Maas naar St. Agatha en verder naar Oeffelt en daar een deel van een oude TWC route opgepakt naar Boxmeer, Sambeek en bij Vierlingsbeek langs de Maas over het fietspad naar Maashees. Vervolgens naar Oostrum en terug via de Meterik naar Serum. Geen problemen aan het materieel en dus rond de klok van 12 terug bij de Sevewaeg voor een lekker biertje of een andere versnapering.

Statistieken, 113 km met een gemiddelde van rond de 30 km. per uur, met een maximum van 40,3.

Dus Peter D. bedankt, TWC bedankt en een vleugje van mijzelf.

Groeten Leon van der Hulst

Ritverslag B- groep route “Hariksee” 1 sept. 2019.

Nadat ik vorige week woensdag samen met Pierre een fietstocht door de Duitse Eifel gemaakt had, was ik mij zaterdag in de zomerse hitte aan het bedenken met welke groep ik daags erna zou gaan fietsen. De keuze werd echter snel ingevuld toen ik het Klökske opende. Mijn naam stond blijkbaar vermeld om de B groep te dirigeren naar het Schwalmtall.

Zo arriveerde ik zondag jl. om 8.30 uur op ons vertrekpunt, waar nog werkelijk geen man te verkennen was. Zou ik de tijd verkeerd hebben gelezen? Neen, gelukkig kwamen al snel  uit alle windstreken versterking voor de uiteindelijk 6 man tellende groep, waarmee koers richting Duitsland gezet werd.

Highlights van deze route waren wel: de nodige beklimmingen en een slecht wegdek in de eerste 50 km. Hier werd dan ook wel even onder mekaar over gesproken, maar belangrijker is hoe je met dit soort zaken omgaat. En iedereen wist dit dan ook uitgesproken goed te volbrengen. De klimmen werden op ieders tempo volbracht en de gaten in de wegen met gepaste snelheid gepasseerd. Alle bandjes bleven op spanning. No problems dus. Direct na het passeren van “de See” zetelden we ons op het terras. De koffie lieten we ons goed smaken en er werd weer even bijgepraat. Zo weten we weer waar de meeste composiet fietsframes vandaan komen. De 42 kilometers die volgden, gingen over goede wegen, overwegend met tegenwind weer huiswaarts.

Iets later als men gewend is of was kwamen we in Sevenum terug met 92,5 km. op de teller. Sorry dat het iets later werd. (net na 12.30 uur).

Het gemiddelde is op het moment van schrijven voor mij even niet te achterhalen. Maar dit is ook niet zo belangrijk. Ik zal het de voorzitter alsnog een keer laten weten.

Groet Zaerumse Huub

Programma:

Weekend Hasselt-België 6-7-8 sept. 2019

A-groep:

Route: 3 mooie fietsroutes met o.a. Muur van Huy

Wegkapitein: Ger Driessen

Vertrek: vrijdag 7.30 uur in Sevenum

Degenen die wél 1 dag maar geen 3 dagen mee willen fietsen, kunnen contact opnemen met Ger Driessen.

A-rijders die niet meegaan naar België kunnen zondag aansluiten bij de B-groep. SUST

Zondag 8-9-2019:

B-groep: