Tijdrit 12-06-2013

Op deze woensdagavond 12 juni stonden 7 Véloklubleden klaar om de race tegen de klok te maken. Een mooi parcours van 10 km, dat 4x afgelegd moest worden. Geen bergjes, maar wel 2 viaducten, die in totaal dus 8x beklommen moesten worden. Temperatuur was met 21°C prima, maar er stond wel een stevige zuidelijke wind. Uiteraard was de kampioen van de vorige editie (Ger Driessen) erbij, maar ook de uitdagers Piet Janssen en het jeugdige nieuwe talent Sander Pauwels.

Ondanks dat de rit 40 km lang was, zou het tussen deze 3 renners een secondespel worden. Piet en Sander reden zéér vlakke ronde tijden, maar Ger moest na 2 snelle rondjes in ronde 3 en 4 een half minuutje toegeven. Uiteindelijk wist Piet toch vlak voor Ger (17 sec.) te eindigen, terwijl Sander op 51 seconden werd gehouden. Piet proficiat!

Alle 3 reden een gemiddelde van ruim 36 km/uur. Klasse mannen!

De oudste deelnemer, Jan Steegs (71) toonde zich ook vandaag weer als een taaie rakker. Hij werd vierde met een gemiddelde van ruim 34 km/uur. Jan die komend weekend naar de Italiaanse Alpen afreist is wel klaar voor de beklimming van de Stelvio. Jan heel veel plezier en succes in Italië.

Jo Hendriks verraste John Smedts door hem 7 seconden voor te blijven. Last but not least kwam Sjaak Oirbans over de streep. Toch een gemiddelde van ruim 31 km/uur en dat mag zeer goed worden genoemd na een lange vakantieperiode in Cuba.

Al met al toch een zeer sportieve avond voor deze 7 renners. Jammer dat er zich niet meer Véloklubleden ruim 1 uur willen pijnigen. Of misschien toch in 2014?!

Hieronder de totaaluitslag.

Afstand: 40,24 km.

1.         Piet Janssen     1.05.47  (36,70 km/uur)

2.         Ger Driessen    1.06.04  (36,54 km/uur)

3.         Sander Pauwels  1.06.38 (36,23 km/uur)

4.         Jan Steegs       1.09.49  (34,58 km/uur)

5.         Jo Hendriks      1.11.38  (33,70 km/uur)

6.         John Smedts    1.11.45  (33,65 km/uur)

7.         Sjaak Oirbans   1.16.42  (31,48 km/uur)

Uiteraard danken we nog de organisatie: Ger Tiesen, Wlly Hermkns, Chris Sijbers en Hans Scheres.

Alles verliep vlekkeloos!

Hopelijk tot de tijdrit 2014, want het blijft toch een boeiend onderdeel van het fietsen.

Ritverslag 16-06-2013

Vandaag (vaderdag) stond de rit “Lierop, Mierlo, Geldrop” op het menu. Onze kersverse clubkampioen 2013 Piet Janssen was vandaag weer onze wegkapitein. Enkele Véloklubleden waren met hun partners voor een TWC-fietsweekend naar Duitsland. Echter zaterdagavond kregen we nog een verzoek van een TWC lid met de vraag of ze met drie TWC-leden met de Véloklub mochten meerijden. Natuurlijk was dat geen probleem. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Over kruisbestuiving gesproken! Echter er was wel een voorwaarde aan verbonden, er mocht namelijk geen Hȏrsterse taal worden gesproken. Degenen die na een zin “Wâh” zou zeggen, zou achteraf op het terras van de Sevewaeg een rondje moeten geven. Dat dit een makkie werd voor de 3 gastrijders van TWC Oranje, moge duidelijk zijn, want alle 3 kwamen ze uit Sevenum. Henk Hoeijmakers, bekend van de TV “1 tegen 100”. Jan Engels, bekend van de Tour for Life 2012 (opbrengst ruim € 16000 voor Artsen zonder Grenzen) en Leon van der Hulst, al 3 jaar verdienstelijk lid van TWC.

Samen met de 9 Véloklubleden werd de koers ingezet richting het Brabantse Land.

Onder deze 9 Véloklubleden ook Peter Hoeijmakers die afgelopen weekend (8 juni) nog de Cyclo Sportive  “Les Trois Ballons” in Frankrijk had gefietst. In deze zeer zware tocht (213 km en 4300 hoogtemeters) behaalde hij in zijn leeftijdsklassering: Goud! Proficiat Peter.

Dat we al meteen aan de bak moesten moge duidelijk zijn, want er stond een stevige zuidwestelijke wind. Gelukkig hadden we sterke kopmannen vandaag. Ook TWC-er Henk nam de overige 11 geregeld op sleeptouw. Als je dit tegen 100 kunt, kun je het ook tegen 11 moet Henk gedacht hebben. Al vroeg bereikten we de plaatsen Lierop, Geldrop en Helmond. De rit bevatte overigens een prachtig fietspad langs het Eindhovens kanaal. Dit was een nieuwtje van Piet. Voor 10 uur stonden we bij het prachtige fietscafé in Somerenheide. Jammer maar helaas de deur was nog op slot.

Dan maar weer doorfietsen naar ons inmiddels vertrouwde kanaaladres achter de dijk in Someren. Heerlijk in het zonnetje genieten van de koffie. Omdat het vaderdag was kregen we de 2de kop koffie gratis, maar we moesten voor de 1ste kop wel € 3,50 betalen. Grapje van de kastelein.

Na de pauze kregen we de wind van de zij- of achterkant. Het tempo ging dus omhoog. Toch kon iedereen goed bijsloffen, alhoewel dat toch soms de nodige kruim kostte. Via Nederweert-Eind, Heibloem, Beringe en Grashoek vlogen we zo’n beetje naar Sevenum, waar we klokslag 12.00 uur op het terras van de Sevewaeg neerstreken. Daar dronken de vaders nog een lekkere consumptie.

Het was ook vandaag weer een zeer mooie rit en hiervoor bedanken we uiteraard Piet.

Waarom deze 3 Sevenumse goede TWC-rijders lid zijn van TWC-Oranje Horst  en niet van de Véloklub, zal altijd wel een raadsel blijven. Toch mannen bedankt voor jullie gezellige inbreng deze morgen.

Statistieken:

Ritlengte 115 km met een gemiddelde van 31,2 km/uur