Ritverslag 13-10-2013

Ritverslag zondag 13-10-2013

Zondagmorgen 8.00 uur regent het al pijpenstelen en volgens de buienradar zou dit nog wel even blijven. Reden om de rit Vierlingsbeek-Oploo af te gelasten.

Volgende week de 2-de poging.

Henk Janssen voltooit “triootje” op Mont Ventoux

Voor menig wielerliefhebber is éénmaal de beklimming van de Mont Ventoux (ruim 20 km) op één dag meer dan voldoende. Op 7-9-2013 werd echter voor een groep van 180 gesponsorde fietsers een tocht georganiseerd door de Hersentumorstichting.

Van deze groep zouden 40 renners maar liefst 3-maal de prestigieuze Mont Ventoux zouden gaan beklimmen. De opbrengsten zouden ten goede komen voor de Hersentumor stichting.

De berg zou beklommen worden vanuit de plaatsen Bédoin , Malaucène en Sault.

Onder de deelnemers was ook ons clubicoon Henk Janssen met zijn persoonlijke “Hup Henkie” begeleidingscrew. Henk die graag met hout werkt, is ook een “Man van Staal”.

Als Henk zo’n eerlijke uitdaging aanneemt, dan gaat hij er ook echt voor.

Extra trainingen, ontberingen etc..

Om 6.00 uur ’s morgens startte Henk aan zijn 1-ste beklimming en ’s middags om 15.15 uur bedwong Henkie met een laatste serieuze krachtsinspanning en redelijk uitgeput voor de 3-de maal de top van de Mont Ventoux. De vreugdetranen konden niet meer worden bedwongen. De totale groep bracht een sponsorbedrag van € 275.000 bij elkaar. Super toch!

Henk van Harte Gefeliciteerd met deze puike prestatie!

Jij hebt een zwaar maar eerlijk gevecht met deze monsterberg geleverd, maar veel mensen waarvoor je dit allemaal deed, worden vaak geconfronteerd met een niet eerlijk gevecht en dat is nog veel heftiger.

Chapeau Henk en bedankt!

Bike Motion – Utrecht

Mede doordat het geen geweldig fietsweer was afgelopen weekend, was het een mooi idee om naar dé fietsbeurs van Nederland te gaan namelijk Bike Motion te Utrecht.

Piet Janssen en ik hebben daar de nieuwste snufjes op fietsgebied bekeken.

Uiteraard werden we ook met de nieuwste “modellen” geconfronteerd. Zie foto.

Groetjes Sjaak van Enckevort

Programma zondag 20-10-2013: