Ritverslag A+B groep “Wessem” 13-10-2019.

Rijstgebak met lekkere koffie!

Wekker gezet om 6.50uur. Tenslotte moest er eerst geracet worden in Japan en daar is het natuurlijk al veel later. 7.10 klaar voor de start. 7.15 TV weer uitgezet. Race afgelopen ;-(. Grrr, nou ja, in ieder geval nog voldoende tijd om een goed ontbijt te eten, voordat de start van de gezamenlijke A en B-groep van start gaat onder mijn leiding. Als wegkapitein moet je het goede voorbeeld geven dus op tijd bij het startpunt. Dat ging natuurlijk niet helemaal lukken, want mijn nieuwe buurman Frank zou meegaan als gastrijder. Echter daar moesten Jan en ik nog op de bel drukken, voordat de garagedeur openging. En natuurlijk begon het toen te regenen. Gelukkig had ik mijn regenjas snel gepakt, maar Jan moest die thuis nog gaan zoeken. Gauw vooruit gefietst om iedereen te verwelkomen bij het startpunt.

We waren afgelopen zondag met liefst 13 Véloklubleden, de helft van onze club was op komen  dagen. Geweldige opkomst dus. Effe uitgelegd waar we naar toe zouden gaan en waar de koffiepauze zou zijn en onze gastrijder (misschien wel een toekomstig lid?) voorgesteld. Alwin had al haast, want er werd nog meer regen voorspeld. Dan maar vlug op pad dacht ik. De koers ging richting Maasbree, via het Brook. Voordat we in Maasbree de rijksweg overstaken trok iedereen nog effe zijn regenjas uit en nadat ook Henk Janssen dit voor mekaar had gekregen ging er een luid “LEK” door de groep heen. Piet had lek. Dit snel doorgegeven aan Sjaak, want die houdt heel nauwkeurig de “Sisser” in de gaten en konden we effe wachten en genieten van de wind die strak van voren waaide. Kortom, bijna 20 minuten later vertrokken we weer richting het zuiden. Er werd een redelijk tempo gehanteerd, zodat iedereen mee kon, hoewel er een paar bij waren die al een tijdje niet meer gefietst hadden en het er effe moeilijk mee hadden. Hier werd goed rekening mee gehouden, de rit verliep voorspoedig. Achter Maasbree langs richting het Lange Hout en Eindt gingen we door Helden, waar we traditioneel links voor de kerk afdraaien. Mijn buurman draaide mooi mee op kop en ik denk dat we hier een hele goeie aan hebben als hij bij de club wil komen. We moeten hem wel heel voorzichtig brengen in het peloton, want eind februari wordt hij voor de eerste keer papa! Na Helden ging het strak tegen de wind in richting Neer en Buggenum om zo via Haelen naar Horn en Beegden te fietsen. Er werd mooi samen gefietst, het peloton luisterde goed naar mij (zouden meer mensen moeten doen 😊). Het weer klaarde op en het werd nog warm ook. Vest uit en mouwen uit en lekker met de korte mouwen verder fietsen. Nadat we Thorn ook gepasseerd waren doken we nog effe België binnen om zo via een paar mooie binnendoor weggetjes weer in Neeritter Nederland binnen te komen en het tijd werd voor een bakske koffie. Ik had hiervoor “Het Pastorieke” in Neerritter op het oog, maar voordat we de weg overstaken zei Jac O.: hier links hebben ze heel lekkere koffie met wat erbij. Nou, goede initiatieven moeten gewaardeerd worden, dus de keuze was snel gemaakt. Linksaf en het terras op. Nou, wat Jac allemaal vertelde was in ieder geval niet gelogen, de koffie was heerlijk en het soort rijstgebakje dat we er gratis bij kregen viel in ieders smaak, zodat er snel nog een tweede tas besteld werd en wederom zo’n lekker gebakje erbij. Toen we nog aan de koffie zaten, zagen we dat iemand stiekem een band van zijn fiets aan het oppompen was. Telt dit nu voor een half lek? Dat moet onze voorzitter maar beslissen, haha. Nadat eenieder gelaafd was en de honger gestild had en de ouderen nog een keer de wc opgezocht hadden, zijn we weer verder gefietst. En je weet het: als je eerst 47 km wind in fietst en je wilt weer naar huis dan betekent dat:…… Juist ja, met snelheden van tegen de 40 km/h werd  er huiswaarts gekoerst. In het begin hadden we toch nog wat haantjes voorin zitten, die niet direct wilden luisteren en daardoor ook verkeerd fietsten, omdat ik wat later: rechtsaf zei 😉. Hierdoor waren ze weer zo in het gareel en ging het verder uitstekend. Iedereen kon het goed bijhouden en er werd goed rekening gehouden met diegene die effe wat minder in vorm waren en zodoende kwamen we rond 12.30 uur weer in Sevenum aan, waar nog door ongeveer de helft een lekker glas gedronken werd op de mooie rit (al zeg ik het zelf).

Met vriendelijke fietsgroeten, Henk Hoeijmakers

Afstand:            91,5 km

Snelheid:          29,4 km/h

Lek:                  1,5 keer

Aantal:              13 Véloklubleden, 1 gastrijder (Frank)

OLS-Sevenum

Ook wij waren aangenaam verrast van het geldbedrag dat onze Véloklubleden bij elkaar hebben verdiend tijdens het Sevenumse OLS. Wij danken hiervoor onze leden, die zich als vrijwilliger voor het OLS-Sevenum hebben ingezet. Uiteraard danken we ook schutterij St. Sebastianus en de gehele organisatie van het OLS-Sevenum voor de perfecte samenwerking, die we met elkaar gehad hebben. Mede hierdoor waren het topweken voor heel Sevenum. Onze penningmeester heeft hierdoor ook weer wat meer “spek op de rubben”, wat zeker nog eens van pas zal komen. Nogmaals alle verantwoordelijken, hartelijk dank hiervoor!

Slotactiviteit zaterdag 16 november.

Denk aan de opgave voor de slotactiviteit/feestmiddag van zaterdag 16 november! Op dit moment hebben we nog te weinig opgaves! Opgeven dus!

Gastrijders welkom!

Gastrijders kunnen de rest van het seizoen (t/m 3 november) nog gratis met ons mee fietsen om zodoende eens te kunnen proeven aan de mooie wielersport. Of je jong of al niet meer de jongste bent, man of vrouw bent, je bent van harte welkom op onze resterende zondag ritten van 2019. Valhelm is wel verplicht. Kijk voor meer info ook eens op onze website: www.veloklubserum.nl

Programma: Zondag 20-10-2019

Gezamenlijke A- en B-groep: Route: “Straelen” (85 km), Wegkapitein: Louis Grubben, Vertrek: 8.30 uur