Ritverslag 14-04-2013

Rittenverslag zondag 14 april

Eindelijk werden ons eens zomerse temperaturen beloofd maar het zonnetje liet ons in de steek.

Het was in ieder geval een stuk aangenamer fietsen dan als we gewend waren. Ondanks enkele afwezige Spanje gangers waren er toch 12 veloclub leden op komen dagen. Er waren enkele leden die nog niet zoveel gefietst hadden dus er werd rustig vertrokken. Via de zuiderbrug en enkele beklimmingen naar Herongen. Daarna via de achterkant van Straalen over de Duitse binnenwegen naar Wetten en toen richting Kervenhein. Van hier uit gingen we naar het koffie adres, een kasteelpark “Schloss Wissen “ met een geweldig uitzicht. We werden hier hartelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid. Na de koffie hadden we wind tegen naar Sérum. Dit was geen probleem want het werd heel sociaal opgelost. Regelmatig verschenen er nieuwe kopmannen en zo waren we toch al om 12.10 uur in sérum.

Sjaak voor jou nog enkele gegevens maar ik hoop dat je ze zelf weer zo snel mogelijk kunt registreren. De afstand is 102 km en het gemiddelde 28.5 en niemand lek gereden.

De wegkapitein Ger Driessen

Programma voor zondag 21 april is ivm het niet door gaan van KBK in overleg de aanwezige leden als volgt veranderd. In plaats van KBK wordt er de rit  Effeld Brügge gereden van 130km met ongeveer 600 hoogte meters. Wegkapitein is Ger Driessen. Het vertrek is om 8 uur. Ook de alternatieve rit staat om 8 uur gepland. Op deze manier is het mogelijk om de groep eventueel in tweeën te splitsen.