Ritverslag 14 september 2014.
Op deze fraaie nazomer dag stonden er om 8 uur 13 Véloklubleden klaar om aan de rit richting Boxmeer deel te nemen. Iedereen was in opperbeste stemming maar het meest euforisch was toch wel Huub Huijs. Hij had het vorige weekend in Zeeland meegedaan aan de “Ride for the Roses” die uiteindelijk 1,2 Mio Euro had opgebracht voor het KWF. Het was alles bij elkaar een emotionele, maar ook een zeer plezierige happening geweest. Volgend jaar ben ik weer van de partij, zei Huub. Nou, hier kun je toch alleen maar grote bewondering voor hebben. Geweldig, Huub!
De rit van vandaag zou via het “Leukste dorp van Limburg 2010” naar de “Parel van de Peel” leiden. Dit lijkt wel een moeilijke quizvraag, maar zal aan het einde van dit artikel worden onthuld. Ondergetekende was vandaag wegkapitein en omdat ik vrijdag jl. de route nog gefietst had, verwachtte ik vandaag geen problemen. Via een gebruikelijke route langs de Maasdorpen bereikten we al vrij vroeg het vredige en nog uitgestorven Well. Via Well fietsten we door de prachtige Maasduinen richting Afferden. In Afferden werd met het veerpont de Maas overgestoken en koersten we langs de Maas naar Sambeek (gemeente Boxmeer). Vanaf Sambeek fietsten we naar St. Anthonis waar we om 9.55 uur al bij ons koffieadres “De Heksenboom” arriveerden. We stonden nog enkele minuten voor de gesloten poorten, maar deze werden toch vrij snel voor ons geopend. Na enige twijfel namen we toch plaats op het terras, want het zonnetje begon al wat voorzichtig door te breken. De heerlijke koffie ging er goed in en na deze pauze fietsten we door de prachtige boswachterij van St. Anthonis. Inmiddels begon het in dit bosgebied al steeds drukker te worden. Vele fietsers en wandelaars waren ook al aan het genieten van deze prachtige natuur. Een groot heideveld was nog prachtig in de nabloei van deze prachtige zomer. Via dit mooie natuurgebied fietsten we naar Landhorst. Een klein dorp waar je snel doorheen bent als je met een tempo van 30 km/uur er doorheen fietst. Na Landhorst ging het richting Westerbeek en daarna weer richting onze provincie Limburg. Inmiddels scheen de zon al volop en werd er gecontroleerd maar toch behoorlijk doorgereden. Dit resulteerde in een binnenkomst op het terras van de Sevewaeg om 12.15 uur. De rit was zoals ik verwacht had prima verlopen en daar werd natuurlijk nog wat op gedronken. De eigenaar van de Sevewaeg had vandaag zo’n goeie zin dat sommigen zelfs nog enige korting op de consumpties kregen.
Nou dat is nog eens klantenbinding!

Statistieken:
Ritlengte 102 km
Gemiddelde 30,1 km/uur

P.S. Leukste dorp van Limburg 2010 is: het mooie Maasdorp Well
Parel van de Peel is: Landhorst.

Programma 20-09-2014
Op deze dag gaan Hans Scheres en Huub Huijs met een groep vakantievierende en onstuimige dames fietsen in onze regio. Deze meidengroep noemt zich de “WOWS” (Women on Wheels). Dit belooft wat! We wensen hen veel sterkte en plezier toe!

Programma 21-09-2014
Route: “rondje Duitsland” (100 km)
Wegkapitein: Eugène van Bavel
Vertrek: 8.00 uur