Ritverslag 15-09-2013

Ritverslag 15-9-2013

Vandaag was de herkansing van de totaal verregende zondag van afgelopen week, de rit Maasbracht-Stevensweert-Hunsel o.l.v. wegkapitein Piet Janssen. Op deze rit waren 12 Véloklubleden afgekomen. Helaas was Eugène weer eens niet aanwezig i.v.m. verplichtingen op het KLM-Open golftoernooi. Wel aanwezig was Sander die na zijn lelijke valpartij in Zuid-Limburg op de “leenfiets” weer van de partij was. Klasse Sander!

Het was vanmorgen supermooi fietsweer, maar met 8°C is het toch goed om je hier op te kleden. Gelukkig scheen het zonnetje en was iedereen goed gemutst!

Piet had vandaag een hele mooie route uitgedokterd (waar haalt hij toch de tijd vandaan?) naar het Midden Limburgse en Belgische land. Echter in Maasbracht werden we geconfronteerd met een wegversperring. John wilde een hindernis als een volleerde prof nemen, maar klapte tegen het asfalt. De schade aan zijn nieuwe “Chinook – Van Nicholas” viel mee, maar er moet deze week wel aan gecleanerd worden. Ook passeerden we de plaats Brachterbeek, de huidige woonplaats van de medeoprichter van de Véloklub, Jaer Nabben. Echter Jaer was in geen velden of wegen te bekennen, waarschijnlijk toch te vroeg voor deze nog steeds actieve “oud”-wielrenner.

Na ruim 60 km staken we met een gratis veerpontje de Oude Maas over en kwamen in het mooie Belgische Kinrooi terecht. Hier werd aarzelend gekozen om bij “Hotel De Spanjaerd” koffie te gaan drinken. Dit was achteraf gezien een schot in de roos, want op het zonnige terras, uit de wind, met uitzicht op de Maas was het goed toeven.

We kregen hier zoals dat heet een “ruim aangeklede” tas koffie. Er was dus alle reden voor een tweede. Na deze superpauze ging het weer huiswaarts. De vaart, met supersterke kopmannen, zat er goed in en er werd in het peloton niet “gepiept”. Via Neeritter, Hunsel en Horn koersten we weer richting Noord-Limburg. Om 12.30 uur bereikten we na deze supermooie rit Sevenum en konden we op het zonnige terras van de Sevewaeg nog genieten van een consumptie.

Piet bedankt voor deze rit, een aanrader voor 2014.

Statistieken: 113 km.

Gemiddelde: 30,6 km/uur

Groetjes,

Sjaak van Enckevort