Ritverslag 16-03-2014

Rittenverslag zondag 16 maart

Zondag stond onze traditionele rit naar Kevelaer op het programma. Met 21 clubleden en 1 gastrijder vertrokken we om half 9 voor het rondje Kevelaer van 85 km. Zover ik heb begrepen heeft onze jonge gastrijder Freek wel zin om bij de club te komen zodat de gemiddelde leeftijd flink om laag gaat. Toen we naar Kevelaer vertrokken hadden we de wind vaak van achter zodat we met nog weinig kilometers in de benen toch al behoorlijke snelheden konden halen. Op de brug naar Well deden sommigen van ons, gestimuleerd door de jongeren leden er nog een  schepje boven op. Bij de afgraving in Wemb  werd er weer een keer flink aangezet wie er het eerst boven was. Gijs proficiat. Daarna in rustig tempo verder naar Keverlaer, waar de meeste van een kaars opstaken. Misschien wel voor de Heilige Ventielius om lekvrij door het seizoen te komen. De terugweg ging via Winnekendonk, Wetten, Veert en Walbeck weer terug naar het veer in Lottum. Onze kopmannen, met de nieuwe fietsen, die er voldoende zijn dit seizoen hadden hier geen moeite mee. Op het veer moet er natuurlijk betaald worden en dat onze nieuwe penningmeester voor zijn rekening. Hij moet nog aan de nieuwe situatie wennen geloof ik, want hij liet het geld zomaar uit zijn handen waaien. Een attent veloclublid was er snel bij en kon onheil voorkomen. De financiële duur ook nog lang zodat het peloton in Lottum op hem moesten wachten. Om kwart over 12 kwamen we aan in Sérum met 84 km op teller met  een gemiddelde van 28,5 km en toch nog ergens 160 hoogtemeters.

De wegkapitein Ger Driessen

foto 2

die Kannen Kaffee mmmm……

foto 1

Sterke verhalen voordat de terugtocht begint.

Zondag 23 maart gaan we met Piet naar de Witte Stein. Vertrek om 08.30 uur voor 90 km.