Ritverslag 17-04-2016

Veloklub Serum

Weer was het te fris voor de tijd van het jaar.Dat weerhield 17 fietsers echter niet om op de fiets te stappen voor een rondje Roerdalen.
Een mooi fietsgebied waar we eigenlijk te weinig komen.Om daar te komen moeten we in ieder geval de maas over,in dit geval in Roermond.
De aanvangsroute naar Roermond wil toch proberen iets anders te rijden dan wat we normaal doen,dus niet langs de maas.
Om melick te bereiken moeten we wel dwars door Roermond,geenprobleem op deze rustege zondagmorgen.
De kruissnelheid lag tussen de 30 en 32 km/uur voor iedereen goed te volgen.
Via Melick-Herkenbosch-Vlodrop naar onze pauze plaats st odileenberg waar we exact om 10 uur aankwamen.
Na de pauze via een mooi aangelegd fietspad naar Linne over het fietsbrugje naar Beegden.
De uitspraak dat er geen zandweg in de route zou zitten kon ik helaas niet waarmaken.
In Baexem zijn ze gestart met de aanleg van de autobaan naar Weert,daar ligt de gehele doorgaande route naar Heythuizen open.
De zandweg was echter maar 200 meter lang,volgens mij had iedereen daar geen moeite mee!
Dan naar Roggel-Helden om weer om 12.15 in Sevenum aan tekomen,enkele leden brachten onze voorzitter even naar huis,hij was vandaag 65 jaar geworden.
Sjaak nog van harte namens alle leden van de Veloclub en nog vele mooie fietsjaren gewenst!
Zondag geen Harikssee maar de route van John Someren- Asten- Heeze.
De route van Peter halen we t.z.t. wel in.
Vertrek 8.00 uur 100 km
Woensdag de Oranje tocht om 8.00uur verzamelen in Horst 120 of 150 km