Ritverslag  zaterdag 17-8-2013.

Zaterdag stond de klassieker Peter Winnen Classic van 140 km op het programma. Dit is een toertocht in het trainingsgebied van Peter Winnen. Om  5 voor 7 vertrok ik naar Sérum, om dan kwart over 7 gezamenlijk naar Ysselsteyn  te fietsen. Maar bij kruispunt Californië werd ik verrast doordat er een auto uit de bocht was gevlogen. Het fietspad lag vol met auto en lantaarnpaal onderdelen en moest even van de fiets af om geen glas in de banden te krijgen. Met de inzittende was volgens mij niets aan de hand maar ze stonden er nog wel een beetje beduusd bij.  Snel  verder om op tijd in Sérum te zijn maar een paar honderd meter verder toch nog een lekke band. Eerst bellen wat er gebeurd was en dat ze moesten wachten op me. In Sérum aangekomen stonden er 5 mensen op me te wachten en zijn we vertrokken. In Ysselsteyn hebben we ons ingeschreven via het “scan en go” systeem en zo konden we al snel vertrekken. In Well gingen we de Maas over en daarna richting Weeze en Uedem. Na 70 km was er een pauze ingepland en kon Piet zijn band op spanning brengen, want hij had 20 minuten geleden een lekke band gehad. De bediening liet hier wat te wensen over en het zou nog al lang duren voor dat we aan de beurt waren voor een kopje koffie, van daar maar verder naar de volgende pauzeplaats in Wellerlooi. Ondertussen hadden we de wind van voren en na het heuvelgebied in Sonsbeck had iedereen wel behoefte aan lekker kopje koffie met gebak. Alleen Huub had nog andere verplichtingen, hij vulde zijn bidons en ging direct naar huis. Wij hebben de tocht afgemaakt en konden een mooie bidon bij de finish in ontvangst nemen en thuis bij de verzameling neer zetten. Hierna zijn we in een rustig tempo terug gefietst en waren we kwart voor 3 in Sérum en hadden de Sérumse mannen er 180 km opzitten en de mensen uit de regio nog 20 km meer.

Verdere statistieken: Gemiddelde 30.2 km/uur en 325 hoogtemeters

Ger Driessen

Ritverslag zondag 18-8-2013.

De “Peter Winnen classic” van zaterdag 17 augustus en de slechte weersvoorspelling voor vanmorgen waren er debet aan dat er vandaag maar 2 renners aan de start stonden, namelijk Henk Janssen en ondergetekende. Henk die op 7 september a.s. voor een KWF-doel de Mont Ventoux in Frankrijk 3x op één dag gaat beklimmen wil nu elke training aangrijpen om juist op tijd in vorm te komen. Klasse Henk! We duimen voor jou dat alles goed gaat! Toch was het kurkdroog toen we om 8.00 uur onder de kerktoren stonden. Wat gaan we doen, zei Henk? Na een verhitte discussie (grapje!) rolde er de route “Gemeente Horst aan de Maas” uit. Sjaak had deze route enkele weken geleden uitgedokterd en doet alle kerkdorpen van Gemeente Horst aan de Maas aan. Simpel dus. De route via Hegelsom, Grubbenvorst, Lottum, Broekhuizen, Broekhuizenvorst, Swolgen, Meerlo, Tienray, Melderslo, Horst, Meterik, America, Griendtsveen, Evertsoord, Kronenberg naar Sevenum. Simpel dus! Als de regen zou losbarsten zouden we vrij snel een afkorting kunnen vinden naar Sevenum. Doordat de Kennedy-mars van Melderslo nog in volle gang was konden we de vele deelnemers nog de nodige aanmoedigingen doen toekomen, hetgeen wel geapprecieerd werd. Onderweg werd er ook veel met elkaar over koetjes en kalfjes gepraat en werd er ook redelijk rustig gefietst. Het weer was tot vlak voor ons koffieadres in Griendtsveen (De Morgenstond) prima. Toen pas werden we geconfronteerd met onze eerste regen en hadden we toch al ruim 2 uur gefietst. Griendtsveen is tevens hot dorp waar Henk geboren en getogen is en hij kent er nog velen van zijn leeftijdsgenoten. Ze zeggen hem dan ook nog allemaal ene goeien dag. Henk zelf zegt, ik ben niet in Griendtsveen geboren maar ben er “uit de turf getrokken”. Maakt niet uit maar het is en blijft een prachtig dorp. Na de regen begonnen we aan het laatste stukje (Evertsoord, Kronenberg, Sevenum) van de tocht. Dit was nog maar een peulenschilletje, waardoor we ruim voor 12 uur in Sevenum arriveerden. Ondanks dat we maar met z’n tweeën waren, hadden we toch een leuk fietstochtje gemaakt van zo’n 78 km en dat alleen maar op grondgebied van Horst aan de Maas!.

Groetjes Sjaak van Enckevort.

Weekend Luxemburg 13-14-15 sept. 2013.

Het weekend naar Luxemburg nadert al met rasse schreden. Over ruim een maand is het al zo ver. Dat het mooi fietsen is in Luxemburg, is bij velen al wel bekend.  We logeren dit keer in de buurt van de stad Luxemburg. We vertrekken vrijdagmorgen (13-9) vroeg en zijn zondagmiddag (15-9) om ca. 18.00 uur weer terug in Sevenum. De organisatie (Piet & Sjaak) wil al graag vanaf nu de opgaven (liefst via email) voor dit mooie weekend naar Luxemburg. Een aantal leden heeft zich al opgegeven en zij hoeven dus ook niet meer te reageren.

Het wordt vast een supermooi weekend! Bij voorbaat dank!

Organisatie weekend Luxemburg: Piet Janssen, Sjaak van Enckevort.

Programma zondag 25-8-2013.

–          Alternatieve route wordt: “Route Thorn” van 100 km.

Wegkapitein: Ger Driessen

Start 8.00 uur.

–          TWC-Marathon (200 km) Horst-Valkenburg v.v. onder leiding  van TWC

Piet en Jo doen mee met de marathon van TWC Oranje . Belangstellenden kunnen  nog altijd meegaan ( wel even opgeven bij Ger Driessen ).