Ritverslag Nederweert-Maarheeze-Sterksel-Someren 19 maart 2017

Afgelopen woensdag nog op een zon overgoten terras gezeten met de vut groep.

Dan valt het toch tegen als je zondagmorgen een stuk minder weer hebt, harde wind tegen en dreigende buien.

De buien bleven gelukkig uit, dat viel dan nog mee.

Op een leuke locatie koffie gedronken tussen Nederweert en Maarheeze de Daatjeshoeve.

Voor een aantal kwam de pauze niet ongelegen, nadat we tegen de harde wind hadden opgebokst.

We dachten het ergste gehad te hebben, straks wind op de rug en met een sneltrein vaart richting Sevenum.

Even niet opletten gooide echter roet in het eten, in de buurt van Someren ging het mis!

Een achterwiel aantikken met grote gevolgen, Willy viel en daar doken er weer enkele overheen.

Het resultaat een gebroken sleutelbeen en een pijnlijke heup (scheurtje in bekken) bij Willy. Hij moet ter observatie enkele nachten in het ziekenhuis blijven. Eugène kwam er met een pijnlijke schouder nog goed vanaf en kan waarschijnlijk toch mee naar Tenerife, sterkte en beterschap voor beiden.

Tot overmaat van ramp daarna nog 2 lekke banden, maar daar is overheen te komen.

Zo werd het toch nog een latertje voor de rest.

Volgende week gaan een aantal van ons op fiets vakantie naar Tenerife.

Ritgegevens:

Ritlengte: 94 km

Gemiddelde: 29.0 km/uur

Groeten wegkapitein Piet.

Tenerife: “Here we come!”

Deze week gaat er een groep van 8 personen naar het Canarische eiland Tenerife om daar 6 dagen te gaan fietsen. Alles is goed voorbereid en hopelijk is de conditie van deze heren ook op peil. Uiteraard staat ook de ultieme uitdaging, de beklimming van de hoogste berg van Spanje de “El Teide” op het programma. Over 1 week kunnen we melden of iedereen deze uitdaging tot een goed einde heeft gebracht.

Iedereen een mooie fietsweek gewenst en kom weer veilig terug.

Programma zondag 26 maart 2017.

Route: Thorn – Kessenich (90 km)

Wegkapitein: Ger Driessen

Start: 8.30 uur bij de Sevewaeg (Denk aan de zomertijd!)

Gastrijders zijn altijd welkom! Valhelm wel verplicht.

Gastrijders kunnen een aantal keren kosteloos meerijden om de sfeer en de manier van fietsen te proeven. Wij huldigen het SUST principe. (Samen Uit Samen Thuis)

Bezoek eens onze website www.veloklubserum.nl voor meer informatie.

Bij verdere vragen neem dan gerust contact op met een van de bestuursleden.