Ritverslag 19 mei 2013.

In verband met de blessure van Huub Hendriks heb ik zijn rit van pinksterzondag overgenomen.

Voor de goede orde Huub,  krijgt 30 mei aanstaande een nieuwe heup. Huub vast sterkte gewenst.

Negen man sterk vetrokken om 07.30 uur met de zon hoog aan de hemel richting Maasbree.

Diverse leden reden de tourtocht Tillf – Bastogne-Tillf en sommigen genoten van de pinkstervacantie.

Onder deze negen personen bevond zich onze Sjaak v. E.  die pl.mns. 7 weken geleden na een vrij ernstige val diverse kneuzingen en breuken had opgelopen.

Tot mijn verbazing reed hij weer zoals vanouds,  wat een bikkel. Sjaak welkom in het peloton.

Van Maasbree koersten we naar Helden – Buggenum – Haelen en  reden   we verder ,   door  een bosrijk gebied en door  glas   en werd Ger Dr.  op een “platte”  getrakteerd, richting Meijel.

Via Meijel naar ons koffieadres “mijl op zeven” in de peel. Echter door ons straf tempo waren we een half uur te vroeg en derhalve was het restaurant nog gesloten.

Echter niet getreurd Huub H. wist een alternatief en begeleide ons naar een restaurant bij het kanaal in Someren.

We lieten ons de koffie goed smaken.

Na de pauze maakten we een door Ger Dr.  gearrangeerde  “lus’ om toch aan de afgesproken kilometers te komen, Ger bedankt namens de feestcommissie .

Via Neerkant – Helenaveen , met de wind van voren , fietsen we naar ons eindpunt Sevenum.

Op het terras babbelden we nog want na en complementeerde we Sjaak met z’n sportieve prestatie.

Mannen bedankt namens de wegkapitein Louis.

Afgelegde kilometers  106

Temp.  30 gem.

Groet Louis Grubben

Programma 26 mei 2013