Ritverslag 19 september A-groep: Thorn

“Trapperie de Werkplats maakt promotiefilmpje over de ruggen van de Véloklubleden”!

Deze week werd ik benaderd door de uitbater Piet Lenders van Trapperie de Werkplats met de vraag of we mee wilden werken aan een promofilmpje voor de Trapperie. Aangezien we er graag komen, waren we natuurlijk hier wel toe bereid en zeker als ons ook nog iets in het vooruitzicht wordt gesteld. Toen we vanmorgen tegen 8.00 uur bij de Trapperie aankwamen, werden we al hartelijk ontvangen door mede-eigenaar Tren van Enckevort en cameraman Dennis. Tren had samen met Dennis al het een en ander al goed voorbereid. Tren had hiervoor zelfs de agenda van Rowwen Hèze voor dit weekend schoongeveegd. Eerst werden er vooraf wat korte film shots opgenomen en we voelden ons zowaar al een beetje filmsterren. Na enige tijd mochten we starten en vertrokken richting de Romerweg.

Daar werd met een heuse drone opnames gemaakt. Dus kosten noch moeite werden gespaard. De drone scheerde vlak boven onze ruggen en onze helmen. Daarna werd er nog in de Boekend vanuit de berm een opname gemaakt en werden we door Tren en Dennis uitgezwaaid voor een mooie rit naar Thorn. Huub Hendriks was vandaag de wegkapitein. Uiteraard weer keurig voorbereid, zoals we Huub ook kennen en het werd dus een mooie rit. Met fris maar schitterend zonnig nazomer weer fietsten we de oostelijke Maasroute via Tegelen, Steyl, Belfeld, Reuver, drakendorp Beesel en Asselt naar Roermond. In Roermond moesten dwars door de stad heen, omdat er ook een triatlon gaande was. Daarna fietsten we langs de zeer mooie waterkanten van Herten, Ool, Merum en Linne richting Brachterbeek. Daarna nog de Maasbrug over naar Wessem en via de mooie fietspaden langs de Thomerbeek richting ons koffieadres in het witte stadje Thorn. Dat koffieadres is al jaren het Grandcafé ’t Stift. Goede koffie en goed toeven op het terras in een heerlijk nazomer zonnetje! Na de koffie via Panheel, Heibloem, Beringe naar Koningslust. Mooi was het ook om in de buurt van Beringe ons herstellende Véloklublid Louis Grubben te zien fietsen. Hij fietste nog een tijdje met ons mee alvorens hij afdraaide naar d’n Boekend. Succes verder Louis en tot gauw weer terug in ons peloton! Inmiddels waren ook vader en zoon Pauwels (Appie en Thijs) geregeld op kop te zien en namen de rest van het peloton op sleeptouw. Top om te zien! Vlak voordat we na 103 km Sevenum zouden inrijden, belde Thijs nog met Tren, zodat filmer Dennis klaar zou staan om onze intocht te filmen. Of hij nou zo langzaam was, of wij zo snel weten we niet, maar onze finish bij de Trapperie werd volledig gemist. Daarom moesten we dit nog even dunnetjes overdoen. Uitbater Piet van de Trapperie trakteerde ons meteen met koffie en gebak. Hier werd natuurlijk flink van gesmuld en daarna kregen we nog een lekkere consumptie van de zaak, die met gejuich werd ontvangen.

Hier werd natuurlijk op geproost, maar ook op de zeer mooie rit van Huub, die hij had uitgezet en ook heel goed en probleemloos had geleid! Bedankt Huub!

Verder hopen wij, dat we een positieve bijdrage hebben kunnen leveren aan een mooi promotie filmpje voor de Trapperie. Succes verder met jullie zaak!

Groetjes Sjaak van Enckevort

Ritverslag 19 september B-groep: Roermond

Vanmorgen met 5 man aan de kerk.

De route DE aangepast naar route Roermond. Helaas moesten we in Roermond een heel stuk om fietsen.

Of we hadden de fiets op de nek moeten nemen en dan al zwemmend naar de overkant.

Er was nl. een triatlon in Roermond bij de haven.

Dus een paar km extra gemaakt, maar die hebben we er ergens anders weer vanaf gehaald.

Geen koffiepauze bij Tedje in Kessel, maar bij Café de Eyk in Buggenum. Daar kwam er eentje naar buiten lopen die kon Jan van 25 jaar geleden van het werk beej de Pope.

Binnen zat het café helemaal vol, buiten was plaats genoeg en ze hadden heerlijke hete koffie.

Prachtig weer en dus geen lekke banden.

Gr.  Frits

Programma zondag 26 september 2021:

A- groep:

Route: Siebengewald – Hommersum – Gennep (100 km)

Wegkapitein: Peter Driessen

Vertrek: 8.00 uur