Verslag rit 20-07-2014.

In het programma staat op deze dag een route richting Someren en Maarheeze gepland.
In verband met zijn hard verdiende vakantie, is de wegkapitein van deze dag helaas niet aanwezig.
Zijn oproep een paar weken terug voor een vervanger, levert tot op de avond ervoor zeer weinig op.
Op deze zaterdagavond zijn 2 veloleden toevallig samen elders uitgenodigd op een barbecue en beiden zijn voornemens om met de overige aanwezigen enkele uren later de route te gaan rijden.
Het is ook deze avond dat zij besluiten dat 1 van hen de rit zal gaan leiden. Voor alle anderen die mee gaan is dit gewoonlijk geen probleem. Wel voor de wegkapitein zelf, want hoe tovert hij zaterdagnacht om 00.30 uur nog een nieuwe rit voor de dag. Wel, er zijn van die leuke apparaatjes wat men navigatiesysteem noemt. Ook hij heeft sinds dit jaar zo’n veredelde boordcomputer en elke gemaakte rit, staat in het geheugen. Als je een dergelijke rit nu in tegengestelde richting gaat rijden, dan lijkt hij net nieuw. De proef werd op de som genomen en om 7.30 vertrokken 10 renners onder leiding van de wegkapitein richting Brabant. Gelukkig, de navigator werkt mee. Zelfs in tegengestelde richting. Met de wegkapitein op kop ging de route onder een straf tempo via Neerkant, Someren, Maarheeze, Soerendonk vervolgens op een stukje Belgisch grondgebied terug naar Budel. Hier waren we om 9.30 uur en er was geen spoor van koffie te bekennen. De veloklub echter niet voor een gat gevangen zijnde, bereikte niet veel later in Weert wel een geschikte plek voor koffie. Heerlijk genietend van de zomerse temperaturen buiten onder de parasol, wat wil je nog meer.
Rond 10.30 uur vervolgden we de route, welke via het buitengebied van weert naar Nederweert-Eind voerde. Nog steeds de wegkapitein op kop. Aflossen zou altijd nog kunnen, zal hij gedacht hebben. Of zou hij misschien doping gebruikt hebben? Met zijn benen opperbest voelend, daverde de wielertrein via Heibloem, Beringe, naar Grashoek.
Van kop kwam de wegkapitein niet meer en zo bracht hij het hele wieler elftal terug naar Sevenum. De teller stond op 110,9 km. Ondanks de smalle fietspaadjes onderweg was het gemiddelde toch nog 30,3 km/h. Misschien goed voor een record….. wie weet. Er viel tijdens de rit 1 lekke band te betreuren en deze was van de wegkapitein zelf. Hij scoort dit jaar al aardig hoog. Zou het aan de kwaliteit van de bandjes liggen……….? Nee hoor (gelukkig Jan) de binnenband was in een wat slechtere staat. Het wisselen van het bandje onderweg ging overigens heel vlotjes. De wegkapitein kreeg maar liefst hulp van vier clubleden. Toch een mooie waardering als wegkapitein zijnde. Jongens bedankt. Nu op naar de finale, als het om de sisser van 2014 gaat.
Groet Huubke

Zondag a.s. staat een rit onder leiding van Louis gepland.
Ook hij is afwezig en hierdoor zal de rit door ons jeugdig lid Freek overgenomen worden.
Freek heel veel succes en maak er iets moois van.
De geplande afstand is 110 km en het vertrek is om 7.30 uur