Ritverslag 20-10-2013

Ritverslag zondag 20-10-2013

Vandaag stond de rit naar Vierlingsbeek en Oploo weer op het programma. Het had ’s nachts wel geregend en dus waren de wegen wel nat. Met 12 Véloklubleden gingen we op pad om deze rit tot een goed einde te brengen. Met het natte wegdek was dit echter maar zeer de vraag. Gevaar op lekrijden was dus levensgroot aanwezig. In Broekhuizen was het al voor de 1-ster keer prijs. Huub Hendriks reed een steentje in zijn band en deze moest dus gewisseld worden. Huub die de “Sisser-koning” van de club is had dit echter weer zo gefikst. We reden dus weer via de bekende Maasdorpen richting Vierlingsbeek en kwamen er achter dat het helemaal niet zo koud was als het in eerste instantie leek. Het was een beetje klam of zelfs “foës” weer. Het was dus zweten geblazen, want de meesten hadden toch iets teveel kleding aan. In Maashees was het wéér prijs. Nu was Peter Hoeijmakers de “gelukkige”. Peter die ook elk jaar een gooi doet naar de “Sisser van het jaar”, zet dus nog even een eindsprintje in. Dit was gelukkig het laatste malheur die we vandaag hadden. Via Vierlingsbeek koersten we naar onze koffieplaats “Os Moe” in Oploo.

Dit is een leuk nostalgisch cafeetje waar de gastvrouw ons bijzonder hartelijk ontving. De koffie smaakte er gelukkig ook nog prima! Na de pauze weer via Overloon en Merselo richting Sevenum. De herfst is op de weg ook duidelijk te merken, want op de weg bevinden zich ook steeds meer “echte eikels”. Reden om extra alert te zijn, want een schuiver is gauw gemaakt. Tegen 12.45 uur arriveerden we in Sevenum en iedereen had toch wel het gevoel dat ze een mooie herfstrit hadden gefietst. Er werd geen terrasje meer gepikt want het was al aan de late kant en het weer was toch net iets te fris. Volgende week al weer de laatste officiële rit van het seizoen!

Statistieken: Ritlengte 88 km met een gemiddelde van 29.5 km/uur.

Groetjes Sjaak van Enckevort.

Feestavond

Het bestuur is hard bezig met de organisatie van de feestavond.

Deze zal worden gehouden in de 2-de helft van november.

Nadere informatie over datum, locatie en programma volgen nog.

Het bestuur.

Programma zondag 27-10-2013:

Route: Officiële seizoens afsluitingsrit Horst aan de Maas (77 km) zonder pauze!

Wegkapitein: Peter Driessen (bij verhindering van Hans Scheres)

Vertrek: 9.00 uur (Denk aan de wintertijd!)

Na afloop koffie met vlaai en seizoen afdronk bij De Sevewaeg!

Programma ná 27-10-2013:

Bij goed weer wordt er door de liefhebbers verder gefietst.

Route en wegkapitein: Ter plekke bepalen (ca. 80 km)

Vertrek: 9.00 uur