Ritverslag A-groep 20 mei 2018.

Vandaag op deze mooie Pinksterdag stond de “route Duitsland” op het programma o.l.v. Huub Hendriks. Niet alleen veel interesse van de Véloklubleden zelf, maar ook van 2 Belgische gastrijders Marty en Koen (logerend op de Schatberg) die hadden zich gemeld om mee te rijden. Geen probleem, want Marty had vorig jaar ook al eens mee gefietst.

Bij het vertrek stonden er 10 Véloklubleden en dus de 2 Belgische gastrijders aan de start. Maar eerst moesten we Louis nog even in de Boekend ophalen, want hij had zich in de vertrektijd vergist. Keurig netjes stond Louis ons in de Boekend al op te wachten en zodoende kon het complete peloton richting de Zuiderbrug in Venlo. Nog even het mooie “Jaomerdaal” meegepikt en toen richting Duitsland. In Herongen was ons eerste echte klimmetje en daar werd door de meesten al even flink doorgetrokken. Daarna reden we door het zeer mooie plaatsje Wachtendonk. Alles lag er in Duitsland nog zeer vredig bij. Helemaal niet druk op de wegen en ook niet in de dorpjes. Waarschijnlijk nog allemaal aan het Frühstück op deze vroege maar nog wel frisse Pinstermorgen. Onze wegkapitein Huub had alles onder controle. Hij leidde en voerde het peloton zeer ambitieus aan over de wel zeer mooie veldwegen. Knap gevonden allemaal! De mais, koolplanten en de “Kartoffelen” stonden er al goed op! Ook de Belgische vrienden Marty en Koen lieten zich van de goede kant zien. Zij namen het peloton veelvuldig en goed op sleeptouw. Klasse gedaan jongens! Via Ziegelheide,  Klixdorf, Reckenhöfe naderden we ons mooie koffieadres “Auffelder Bauerncafé” in Grefrath-Oedt. Inmiddels was het al aardig opgewarmd en konden we op het zonnige terras plaats nemen. Uiteraard werd er koffie besteld en deze werd volledig afgerekend door de Belg Marty. Geen grappen meer over de Belgen dus. Zij leren die zuinige Hollanders nog wel wat. Na deze pauze ging het richting Vorst, Dornbush en Breyell. Net na Breyell kregen we toch nog een klein probleempje. Piet reed namelijk lek. Dit werd echter snel verholpen. Via Heidhausen (Duitse Heijthuijen ?) naar de Witte Stein in Reuver waar de terrasjes al aardig vol liepen. Daarna via Steijl, Hout Blerick, het mooie natuurgebied Dubbroek, Maasbree naar Sevenum. Bij het oprijden van het terras van de Sevewaeg maakte onze uitstekende wegkapitein van vandaag Huub nog een knieval. Hij kwam met zijn voet niet snel genoeg uit de pedaal en viel dus. Gelukkig niks aan overgehouden, maar het was toch wel even schrikken. Vorig jaar liep het voor Huub veel dramatischer af, want toen was hij lange tijd uitgeschakeld door een sleutelbeenbreuk! De consumptie op het terras smaakte na deze mooie rit en met dit mooie weer overheerlijk en zeker toen de Belg Koen dezes consumpties voor zijn rekening nam! Bedankt hiervoor!

Huub bedankt voor deze supermooie rit!

Statistieken:

Ritlengte: 115 km

Gemiddelde: 29.4 km/uur

Groetjes Sjaak van Enckevort.

Programma zondag 27 mei 2018:

A-Groep:

Route Vossenven-Tungelroy (115 km)

Wegkapitein: Ger Driessen

Vertrek: 7.30uur.