Ritverslag route “Wessem” A-B groep 21-4-2019

Om 8:00 uur maar liefst 15 renners uit alle geledingen van de vereniging present voor een mooie paasrit naar Wessem. Er ontbrak echter een wezenlijke persoonlijkheid: de wegkapitein voor de navigatie en controle… vertwijfeld werd er al rondgekeken. Direct na  de klokslagen kwam de verklaring: drukke nachtdienst zonder slaap waardoor het onverantwoord zou zijn de groep te leiden. Leon en Jan hadden de route ontvangen en namen de honneurs waar. Met een heel licht briesje in de rug ging het in hoog tempo richting het zuiden. Nagenoeg niets op de weg, zelfs de meeste aspergevelden lagen er verlaten bij, paasreces voor vele arbeidzame medelanders. Helemaal niets stond een razendsnelle rit in de weg, totdat er opeens, uit het niets, een 2 km lange strook Strade Bianchi (zandpad met grove stenen) voor ons lag. Nachtdienst Henkie had zijn handtekening duidelijk geplaatst. Even later rolden we zelfs een stukje door Kinrooi België om daarna snel via Thorn naar Wessem te gaan voor een koffiepauze, terras met uitzicht op plezierbootjes op de Maas. De terugreis verliep vlot, diverse kopmannen hielden het tempo soms zo hoog, dat een kleine vermaning geroepen moest worden. Iedereen moet mee kunnen, ook al hebben ze wat minder km in de benen. Voor Helden werd vanwege kermis in het centrum de route aangepast. Iemand liet zich stilletje naar achteren zakken en wilde zonder mededeling een kleine reparatie uitvoeren. Wij noteren toch eenmaal lek voor ons club-sisser-klassement. Een laatste viaduct-sprint en Sevenum is weer in zicht. Rap naar huis om Pasen met prachtig weer te vieren. Mooie rit van 106 km met en strak gemiddelde van 29,9 km/uur.

Sportieve groet, Jan Engels

Programma:

Zaterdag Koningsdag 27-4-2019

TWC-Oranjetocht Horst, Afstanden: 75, 95 125 of 160 km,

Verzamelen in Horst om 8.00 uur (Schutroe-Wittebrugweg)

Vertrek vanuit Sevenum: 7.40 uur

Zondag 28 april 2019: