Velo club Serum

Op deze frisse en mistige zondagmorgen stond ik als wegkapitein in het programma.

Dat schept verplichtingen om aan de start te staan.

Toch had ik de stille hoop dat er bij ons vertrekpunt niemand zou zijn.

Maar bij de Velo Club zijn ze fanatiek genoeg om ook onder deze weersomstandigheden te fietsen, ik had ook beter moeten weten!

Om klokslag 9 uur waren we toch met ons zevenen, in de Meterik haakte er nog eentje af.

Hij zag het niet meer zitten en ging op weg naar huis.

Dan maar met zes verder, in Heide bij Venray stond Jan ineens langs de kant van de weg met een gammel achterwiel?

Wie is det meugelik, alle spaken zitte los!?

Ich bin toch neet zo vreug opgestoan um noe al noa hoos te fietsen!

De rem los gezet en hij ging gewoon mee verder.

Op vrijdag had ik deze route nog eens verkent, dat was maar goed ook met deze mist.

Zo kon ik op tijd aangeven welke weg we zouden nemen.

Aangekomen in Deurne konden we ons lekker warmen aan de temperatuur binnen bij Beekman en Beekman en aan de  koffie en warme chocomel.

Vanuit Deurne via Zeilberg en Griendtsveen de snelste weg naar Sevenum waar we om 12.15 uur arriveerden.

Toch nog leuk gefietst ondanks de mist.

Piet

Zondag afsluitingsrit o.l.v. Sjaak van Enckevort

75km vertrek om 9 uur en deze keer geen pauze onderweg.

We sluiten bij de Sevewaeg ons officiële fietsseizoen af met koffie en vlaai.

Denk wel aan de wintertijd!