Ritverslag 24 maart naar Bakel

Vandaag staat de derde rit van het seizoen gepland, naar Bakel 90 km.

Om 7:30 uur opgestaan, gordijnen open en ik zie een stralend blauwe hemel en een mooi lente zonnetje. Mooier kan niet voor een toertocht op de racefiets.

I.v.m. de temperatuur van 5 graden toch maar voor het shirt met de lange mouwen gekozen. Bij de Sevewaeg aangekomen zie ik er een grote groep enthousiaste fietsvrienden staan. Ik zei toen spontaan, dat de vlaai en koffie afgelopen week was en niet vandaag. Om 8:30 uur vertrekken we met 21 man richting Bakel.

De wind kwam uit het Noorden wat inhield, dat het eerste deel van de rit wind in moest worden gefietst. Voor sommigen was het af en toe toch wat afzien, omdat ze voor dit jaar nog niet zo veel fiets kilometers hadden gemaakt. Henk J. had van tevoren aangegeven eerder af te draaien i.v.m. nog andere verplichtingen en na 34 km, ter hoogte van Milsbeek zwaaide Henk af.

Voor Willy, die nog niet zo veel heeft kunnen fietsen dit jaar, was het toch wat te zwaar vandaag en gaf na 37 km aan op eigen gelegenheid terug naar huis te fietsen. Na 44 km arriveerden we bij ons Fantastisch koffie adres Golfclub de Stippelberg in Bakel.

Hier werd ons vriendelijk gevraagd of wij buiten op het terras de Koffie wilden nuttigen i.v.m. de inschrijving van een golfwedstrijd. Dit was voor ons geen probleem met de zon op het terras.

Maar de frisse wind die er waaide zorgde er toch voor dat menigeen toch de beschutting van het gebouw op zocht.

Na de koffie weer geleidelijk terug richting Sevenum. In de rit die ik voorbereid had, waren twee stroken van  fietspaden verwerkt. Maar door de harde wind van de afgelopen 2 weken besloten om niet over deze te stroken niet te fietsen. Echter na Vlierden toch een verkeerde weg ingeslagen. Maar dan is Piet J. er weer, die altijd wel een oplossing weet.

Om 12:30 uur arriveerden we weer in Serum.

Statistieken:

Afgelegd 94 km. gem. snelheid 28,5 km/h.

M.v.g. wegkapitein Peter Driessen.

Statistieken:

77,69km met gemiddelde van 26,2km/h

Programma 31 maart 2019:

Gezamenlijke rit: A- en B-groep

Route: Ittervoort (85 km)

Wegkapitein: Peter Driessen vervanger van Hans Scheres

Vertrek: 8.30 uur (denk aan de zomertijd!)