Ritverslag 26-10-2014

Ritverslag Véloklub Sèrum zondag 26 okt. 2014

Ronde klok van 9.00 uur stonden er 17 renners klaar voor de laatste geprogrammeerde rit van het wegseizoen 2014 van 75 Km.
Een route door de regio zonder pauze, omdat we na de laatste rit volgens traditie afsluiten met koffie en vlaai in de Sevewaeg.
Met weinig wind, plm. 12 ° en geen regen in het vooruitzicht, werd koers gezet richting Horst via Californië en vervolgens naar Lottum en langs de Maas naar Broekhuizen.

Op de landbouwwegen was aandacht geboden voor modderige plekken vanwege de oogst van maïs, aardappelen en suikerbieten die in volle gang is. De kopmannen moesten regelmatig gemaand worden gas terug te nemen; we waren immers aan het afbouwen, hoewel………
In Meerlo bogen we af naar Wanssum en Geijsteren; via het industrieterrein in Oostrum de A73 over naar Leunen , Veulen, de Middenpeelweg over richting Griendsveen.
Inmiddels blikte er een bleek zonnetje door de wolken, waardoor de herfstkleuren het peellandschap nog beter deden uitkomen.
Na enige omzwervingen kwamen we uit in America en tenslotte Meterik; de 75 Km. moeten immers gehaald worden….
Dat lukte maar net en we lieten ons tenslotte de koffie met vlaai goed smaken in de herfstzon op het terras bij de Sevewaeg; een mooie afsluiting van het officiële wegseizoen 2014.

Voor zover het weer het toelaat, zal er elke zondagochtend om 09.00 uur gefietst worden en ook op de woensdagmiddagen om 13.00, waarvoor we ook gastrijders, met helm uiteraard, uitnodigen om eens kennis te maken met Véloklub Sèrum.