Ritverslag 26-04-2015

Vandaag stond de “pre-rit voor de 23-ste Oranjetocht” van TWC Oranje uit Horst op het programma.

Geen route en geen wegkapitein benoemd in ons fietsprogramma, echter Ger Driessen had iets heel moois uit gedokterd.

Hij had een nieuw ritje naar Duitsland uitgepuzzeld en zéér goed voorbereid!

Zoals altijd, Ger had ook dit keer weer “Alles im Griff”!

Hij wilde naar het Duitse Geldern fietsen en we gingen naar Geldern en wel via zeer fraaie verharde boerenlandweggetjes.

Hij wilde mooi droog weer en we kregen mooi droog weer. Het zonnetje scheen tussendoor zelfs geregeld.

Hij dacht dat er wel zo’n 8 personen op de rit zouden afkomen en er kwamen 8 personen op de rit af (7 Véloklubleden en 1 gastrijder Jan Engels)

Hij wilde met mooi weer koffie drinken op het terras van de plaatselijke Bäckerei van Geldern en we gingen koffie drinken op het terras van de plaatselijke Bäckerei van Geldern en wèl in het zonnetje!

Hij dacht dat er 2 personen lek zouden rijden en er reden 2 personen lek namelijk Henk Janssen en gastrijder Jan Engels.

Hij wilde 100 km fietsen en we hadden precies 100 km gefietst toen we op het terras van de Sevewaeg neerstreken.

Hij dacht dat het gemiddelde wel in de buurt van 28 km/uur zou liggen en het gemiddelde kwam precies uit op 28.1 km/uur!

Het was dus een zeer geslaagde rit en zeer geschikt als “opwarmertje” voor de Oranjetocht van morgen.

Hopelijk houden we het dan ook droog en kunnen we misschien nog meer Véloklub-leden verwelkomen.

Ger nogmaals namens iedereen: bedankt!

Ritgegevens van vandaag: 100 km.

Gemiddeld: 28,1 km/uur

Programma 3 mei 2015.

Route: Brabantse Kluis (105 km).

Wegkapitein: Piet Janssen (vers 65j.)

Vertrek: 8.00 uur