Ritverslag 28-07-2013

Ritverslag Zondag 28 juli.

Om half acht stonden 12 leden en 2 gasten klaar voor de tocht naar Xanten. Lottumse Peter had een plaats genoot meegenomen en John had zijn zoon van 15 meegenomen die op vakantie had laten zien dat bergop fietsen hem wel ligt. Verder hadden de meesten van ons ook nog een regenjasje meegenomen want er waren flinke regenbuien voorspeld. Voordat we vertrokken moest de wegkapitein nog een bandje verwisselen want dat was onderweg naar Sérum lek gereden. Omdat we later vertrokken en er regen voorspeld was de kortste weg naar Well om via Kervenheim, Marienbaum en Wardt naar Xanten te fietsen. Onderweg kwamen donkere wolken al opzetten, maar richting Xanten kwam het zonnetje weer te voorschijn en kwamen we droog aan zonder Blerickse Henk, want die was al eerder naar huis gegaan. Na de koffie stonden de heuveltjes van Sonsbeck op het programma. De meesten van ons hadden hier geen probleem mee en daarna met de wind van voren naar Sérum. Onze jonge gast die voor de koffie veel kopwerk had gedaan, kreeg op het eind moeite met de kilometers, maar toch knap dat hij even met ons mee wilde voor een ritje van 134km. Om 13.00 uur waren we terug en toch nog even op het terrasje gezeten.

Woensdag gaat er een groepje van 4 renners naar Altenahr. Er staat een rit van 140 km op het programma en het vertrek is om 07.30 bij Piet.

De weg kapitein Ger Driessen.

Programma Zondag 4 augustus.
Bergjes route Duitsland van 120km.

Wegkapitein: Eugene van Bavel

Vertrek 07.30 uur

Weekend Luxemburg 13-14-15 sept. 2013.

Het weekend naar Luxemburg nadert al met rasse schreden. Over anderhalve maand is het al zo ver. Dat het mooi fietsen is in Luxemburg, is bij velen al wel bekend. We vertrekken vrijdagmorgen (13-9) vroeg en zijn zondagmiddag (15-9) om ca. 18.00 uur weer terug in Sevenum. De organisatie (Piet & Sjaak) wil al graag een indicatie hebben van de leden die graag mee willen naar Luxemburg. De deadline van opgeven is nog niet bekend, maar heb je interesse in dit mooie weekend laat het ons dan nu even weten. Bij voorbaat dank!

Organisatie weekend Luxemburg: Piet Janssen, Sjaak van Enckevort.