Ritverslag A-groep 3 juni 2018.

Vandaag stond  op het programma Son en Breugel, vorig jaar werd deze route ook gefietst. Aangezien ik wel van verandering hou, heb ik de route andersom gemaakt. Om aan die 120 km te komen moest ik wel een extra lus er aan breien, die ging via Gerwen naar Nuenen.

In Nuenen was de pauze gepland na ongeveer 70 km op een mooie plek midden in deze plaats. Een mooi parkje met daarbij een leuk café met prima koffie. De route werd al snel de kanalen route gedoopt, eerst het Wilhelmina kanaal in Son en Breugel  en vanuit Geldrop het Eindhovens kanaal. Langs het Wilhelmina kanaal een mooi breed fietspad met weinig verkeer. Het Eindhovens kanaal dat achterlangs Helmond loopt was een stuk drukker en het fietspad ook een flink stuk smaller. Oppassen dus voor tegenliggers, achter elkaar fietsen was daarom het meest voor de hand liggend. Er werd een mooi tempo aangehouden mede door de lange rechte stroken in het  niemandsland tussen Beek en Donk en Son en Breugel. De wegkapitein probeerde het tempo toch iets te drukken, zodat iedereen goed kon volgen. Er zijn er namelijk ook bij die steeds met een half wiel voor de andere willen rijden, kom je langs zij dan gaat het ook steeds harder. Desondanks 120 km met een gemiddelde van 30,6 km per uur.

Ook op woensdag wordt er ook gefietst door de Véloklub, we starten dan om 13.00 uur bij de kerk in Sevenum.

Groeten wegkapitein Piet Janssen

Ritverslag B-groep 3 juni 2018.

Vanmorgen waren we met 4 personen aan het vertrek. De wegkapitein was zonder bericht afwezig. Dus werd ik gebombardeerd tot wegkapitein, dit ook meteen letterlijk genomen en ook al het kopwerk gedaan.

Via dat mooie brede fietspad naar de Zuiderbrug, dan Joamerdal en via de Venlose Hei de “paol euver”. Langs de “Blaue Lagune” richting Straelen. Over allemaal B wegen richting Walbeck en Twisteden en toen pauze bij de kinderboerderij in Wellerlooi. Heerlijke grote mok koffie voor weinig geld. Hier hadden we er 65 op zitten. Daarna nog 25 naar Serum.

Gr.  De wegkapitein Frits.

Fietsvakantie Zuid Frankrijk 2018 staat voor de deur!

Op 8 juni a.s. vertrekken 7 renners (6 Véloklub en 1 TWC-Oranje) voor een fietsweek naar Frankrijk. Dit keer is weer eens gekozen voor de omgeving van de Alp d’Huez. We hebben een hotel met Nederlandse leiding in de plaats “Allemond” (vlak bij de Alpe d’Huez).

De volgende cols zullen bij goed weer worden beklommen: Col du Glandon, Col de la Croix de Fer, Col de Morte, Col de Ornon, Col Alp d’Huez, Col de Sarenne, Les Deux Alpes, Auris, La Berarde, Villard Notre Dame, Col du Sabot, Col d’Izoard, Col de Granon, Col Luitel etc. Hopelijk hebben we mooi weer en kunnen we het prachtige fietsprogramma ook helemaal afwerken. We wensen alle deelnemers heel veel fietsplezier!

Programma zondag 10 juni 2018:

In verband met de fietsweek in Frankrijk rijden deze zondag de A- en B-groep een gezamenlijke rit.

A-B-Groep:

Route: Melick-Meinweg-Oberkrüchten-Brüggen (100 km)

Wegkapitein: Ger Driessen

Vertrek: 8.00 uur.