Ritverslag officiële slotrit Nederweert 3 november 2019

Vandaag stond officieel de laatste rit van het seizoen op het programma. Een relatief korte rit (75 km) zonder pauze, maar wel met een feestelijke afsluiting namelijk met koffie en gebak bij de Sevewaeg. Helaas zijn de weergoden ons de laatste weken niet zo goed gezind. Zo ook vandaag, want het was ook vanmorgen weer zo’n “Jantje huilt, Jantje lacht weer”. Toch waren er nog 10 Véloklubleden op deze laatste rit afgekomen. Na de briefing vertrokken we naar Grashoek en daarna richting Neerkant. In Neerkant fietsten we nog langs de nieuwe in aanbouw zijnde megavarkensstal (14.000 varkens) en dat tegen het ”Nationaal Park De Groote Peel”. We fronsten een beetje onze wenkbrauwen, want zo zie je maar dat de politiek nog ver achter de werkelijkheid aanloopt. Triest! Ons verste punt in de route van vandaag was Nederweert, maar Huub Huijs zorgde voor enige vertraging omdat hij lek reed. Dit werd toch nog vrij snel verholpen, mede doordat Jan Engels met zijn CO2 patroon te hulp schoot. Oeps, we moeten maar niks over die varkensstallen zeggen. Toch nog even door het centrum van Nederweert gefietst en daarna weer richting huiswaarts. We dachten nog even dat we de wind in de rug zouden krijgen, maar dat was toch niet het geval. Hij zat toch schuin van voren, maar het waaide gelukkig niet al te hard en het bleef gelukkig droog. Via Schoor en Heide fietsten we achter langs Heibloem om van daaruit naar Panningen en Koningslust te fietsen. Na het oversteken van de Middenpeelweg kreeg Hans helaas weer last van een lichamelijk ongemak. Na enige rust kon de rit gelukkig weer vervolgd worden en arriveerden we om ca. 12.15 uur weer bij ons startpunt namelijk De Sevewaeg. Daar werd de koffie en vlaai met veel smaak genuttigd en werd er nog na gekletst over het afgelopen seizoen en werd er al voorzichtig vooruit geblikt naar het volgend seizoen 2020.

Statistieken:

Ritlengte: 75 km

Gemiddelde: 27.8 km/uur

Groetjes wegkapitein Sjaak van Enckevort.

Einde officiële fietsseizoen.

Het officiële fietsseizoen 2019 zit er helaas weer op. We kunnen toch terug zien op een zeer fraai fietsseizoen met ook dit jaar weer zéér mooi fietsweer. Met dank aan de rittencommissies en de wegkapiteins die de routes voorbereid en goed geleid hebben.

Programma vanaf 3-11-2019.

Bij goed weer wordt er op zondagmorgen (9.00 uur) en woensdagmiddag (13.00 uur) gewoon door gefietst (met pauze). Route & wegkapitein: ter plekke bepalen (ca. 80 km).

Zorg dat je conditie ook in de winter goed op pijl blijft! Het nieuwe seizoen is er eerder dan je denkt!

Allen een fijne winterperiode gewenst!

Feestmiddag zaterdag 16-11-2019.

De slotactiviteit/feestmiddag is geregeld. Meer dan voldoende opgaves. De deelnemers ontvangen tijdig te zijner tijd nog de laatste details.

Vergadering fietsweek 2020.

De vergadering voor de fietsweek 2020 wordt in november gepland. Het is dit keer een reis met autobus en eigen fietsaanhangwagen. Iedereen ontvangt hiervoor nog een uitnodiging. Tijdens deze vergadering wordt door de aanwezigen o.a. de bestemming en de week bepaald. Geïnteresseerden kunnen zich dan aanmelden voor deze vergadering. Wordt vervolgd dus!

Nieuwe leden voor volgend seizoen 2020.

In Sevenum en omstreken wordt steeds meer gefietst. Ook op de racefiets! Velen fietsen nog alleen of in kleine groepjes. Denk er eens over na om misschien volgend seizoen lid te worden van een fietsclub. De Véloklub Sèrum biedt die mogelijkheid. We starten in maart en we hebben een mooi wegprogramma tot en met oktober. We fietsen in 2 niveaugroepen. Je kunt kosteloos enkele proefritten maken bij ons. Tevens organiseren we jaarlijks een fietsweek. Bezoek eens onze website voor meer informatie. www.veloklubserum.nl