Rittenverslag zondag 30 augustus
Op de super mooie zondagmorgen hadden zich om 8 uur 12 renners gemeld, wat eigenlijk tegen valt op zo’n mooie dag. Maar klokslag 8 uur kwamen er nog eens 6 renners aan en zo gingen we met 18 renners op pad. Ondanks dat verschillende leden mee deden met het culinair knopenlopen in Sérum kun je zien dat de veloclub Sérum toch voor een groot gedeelte bestaat uit regionale renners. We gaan richting Roermond en bij Herkenbosch fietsen we de Meinweg op. Deze is sinds een jaar voorzien van een super mooie nieuwe toplaag. Dit nodigde iedereen uit om maximaal door te fietsen en het word een ware slijtage slag waardoor er vele groepjes ontstaan, maar toen we Duisland binnen reden was de groep weer compleet. Huub Huis en Henk Janssen gebruikte de Meinweg als training voor de komen de deelneming aan een goed doelen tocht. Huub gaat 6 september mee doen met de Ride for the Roses in Aalsmeer die volledig in het teken staat van kanker. 11 duizend fietsers waar onder huub doen hier aan mee. Mensen zijn die nog willen doneren moeten zich bij Huub melden of kijken op de site www.ridefortheroses.nl . Henk die gaat op 11 september de Mont Ventoux 3 keer beklimmen voor het goede doel. Hij rijd voor het “Team Tim”. Als je voor dit doel wil doneren ga dan naar www.ventoux3.nl . Huub en Henk succes!!! Ons koffie adres is de Lüttelforster Mühle in de buurt van Waldniel. Hier was het terras nog niet geopend maar voor 18 personen was dit geen probleem en de parasolen werd uitgeklapt zodat we in de schaduw konden zitten. Na de koffie via Bracht en Kaldenkirchen weer naar huis. Toen we echter op de Lange Hei waren in Maasbree zagen we een groepje wielrenners richting Sevenum rijden en toen wist je natuurlijk al hoe laat het was. Deze werden halverwege in gehaald en sommige van ons gingen er op en er over zodat we als een verbrokkeld peloton om ongeveer half een in Sevenum aankwamen. We hadden er 107 km op zitten met een snelheid van 29,5km/uur en ook nog eens 320 hoogte meters en geen lekke banden.
Ger Driessen
Zondag 6 september route Boxmeer van 105 km met Henk Hoeijmakers als wegkapitein. Start is om 8 uur.