Ritverslag 30 oktober A-B groep: Slotrit naar de “Wind Mills” van Peel & Maas.

Onder ideaal herfstweer stonden er vanmorgen maar liefst 18 Véloklub leden aan de start voor al weer de laatste officiële rit van het seizoen 2022. Het seizoen is weer om gevlogen! Lekker weertje met een temperatuur van rond de 13°C en een zeer matige zuiden wind. Sommigen kwamen zelfs in korte broek en korte mouwtjes aan de start. De slotrit is ook altijd een gecombineerde rit met A- en B- groepsleden. Met een beetje aanpassingsvermogen van iedereen lukt dit ook prima. Zo ook vandaag. Iedereen was vanmorgen, mede door wintertijd, goed uitgeslapen.

We fietsten binnendoor naar Maasbree en door het mooie natuurgebied Dubbroek naar De Berckt in Baarlo. Dit keer niet langs de Maas naar Kessel, maar ook hier weer via binnendoor weggetjes. In Kessel kreeg Piet echter zijn 1-ste lekke achterband. Deze tubeless achterband is gevuld met een wit “goedje” die de potentiële gaatjes moet dichten, maar dit gebeurde niet. Misschien te weinig van dat spul gebruikt. Bijpompen hielp maar eventjes en daarom besloot Piet om huiswaarts te keren. Hij moest wel regelmatig bijpompen!

De rest koerste in een tempo, dat voor iedereen goed te volgen was, richting Buggenum en Horn. Het lekker schijnend zonnetje verwarmde ons behoorlijk grote peloton al prima. Na Haelen fietsten we langs de vele windmolens van Peel & Maas. Deze waren al druk bezig met energie op te wekken. Wist je, dat 1 grote windmolen goed is voor de elektriciteitsvoorziening van 3400 huishoudens! Na het windmolenzicht gingen we naar Meijel en daar staken we 2 kanalen over namelijk de Helenavaart en het kanaal van Deurne. Daarna Grashoek en via een machtsprintje het viaduct van de A-67 over. Henk, die de hele rit op kop fietste (bravo), won dit sprintje. Of hebben ze hem laten winnen, omdat hij de rekening van de Trapperie als penningmeester zou moeten betalen! Nog even bij Toverland langs fietsen en daar constateerden dat het nog steeds herfstvakantie is, want het was er nog steeds heel druk!

Om 11.45 uur bereikten we na 74 km ons eindstation het terras van café Trapperie de Werkplats in Sevenum. Daar zat ook een gedeelte van wielerclub TWC Oranje uit Horst die al met de afdronk van het seizoen bezig waren. Het personeel van de Trapperie moest zich dus even uit de naad werken om iedereen van koffie en vlaai te voorzien, hetgeen toch lukte! Dank hiervoor! Daarna werd er nog geproost op het voorbije seizoen dat over het algemeen heel goed was verlopen.

Groetjes Sjaak van Enckevort

Einde officiële fietsseizoen 2022.

Het officiële fietsseizoen 2022 zit er helaas weer op. Met dank aan de rittencommissies en de wegkapiteins die de routes voorbereid en goed geleid hebben.

Programma vanaf november 2022.

Bij goed weer wordt er op zondagmorgen (9.00 uur) en woensdagmiddag (13.00 uur) gewoon door gefietst (met pauze). Route & wegkapitein: ter plekke bepalen (ca. 80 km). Zorg dat je conditie ook in de winter goed op pijl blijft! Het nieuwe seizoen is er eerder dan je denkt! Allen een fijne winterperiode gewenst!

Nieuwe leden voor volgend seizoen 2023.

In Sevenum en omstreken wordt steeds meer gefietst. Ook op de racefiets! Velen fietsen nog alleen of in afgesproken kleine groepjes. Denk er eens over na om misschien volgend seizoen lid te worden van een fietsclub. De Véloklub Sèrum biedt die mogelijkheid. We starten in maart en we hebben een mooi wegprogramma tot en met oktober. We fietsen in 2 niveaugroepen. Je kunt kosteloos enkele proefritten maken bij ons. Tevens organiseren we jaarlijks een buitenlandse fietsweek. Bekijk ook eens onze website voor meer informatie. www.veloklubserum.nl