Ritverslag 31 oktober A-B groep: Slotrit naar Leveroy

Onder ideaal herfstweer stonden er vanmorgen maar liefst 18 Véloklub leden aan de start voor alweer de laatste officiële rit van het seizoen 2021. Lekker weertje dus met een temperatuur van rond de 10°C en een matige zuidoostenwind.

De slotrit is ook altijd een gecombineerde rit met A- en B- groepsleden. Met een beetje aanpassingsvermogen van iedereen lukt dit ook prima. Zo ook vandaag. Iedereen was vanmorgen, mede door wintertijd, goed uitgeslapen.

We fietsten via Kronenberg, en Helenaveen door de zogenaamde Belgenhoek naar Meijel. Ook hier weer prachtige herfstkleuren, maar door het nog even uitblijven van het zonnetje wel een beetje flets. In het bosgebied van Meijel staken we 2 kanalen over en wel de Helenavaart en het kanaal van Deurne. Daarna richting Nederweert Eind waar we ook weer een kanaal overstaken en wel het kanaal Wessem-Nederweert. Hiermee waren we ook op het verste punt van ons relatief korte ritje gekomen. Toch werd er even een korte pipi-pauze langs de weg ingelast, want we hadden tijdens deze rit geen koffiepauze gepland. Daarna fietsten we richting Leveroy en van daaruit naar het vakantiepark De Leistert in Roggel. De laatste sporen van de herfstvakantiedrukte was hier duidelijk nog te zien. Na Roggel ging het richting Egchel en Panningen. De Ninnesweg in Panningen (waar Jan Steegs woont) werd tactisch vermeden, om Jan niet in de verleiding te brengen om thuis af te draaien. Jan fietste via Koningslust goed en ook vrolijk mee naar Sevenum, waar we om klokslag 12.00 uur na 78 km arriveerden op het terras bij café Trapperie de Werkplats.

Hier werd door de club getrakteerd op koffie & gebak en werd er nog geproost op het voorbije seizoen dat ondanks de Corona perikelen toch nog redelijk goed was verlopen.

Komende vrijdag 5 november vieren we ons 50 jarig jubileum met de leden en de oud-leden.

Groetjes Sjaak van Enckevort

Einde officiële fietsseizoen 2021.

Het officiële fietsseizoen 2021 zit er helaas weer op.

Met dank aan de rittencommissies en de wegkapiteins die de routes voorbereid en goed geleid hebben.

Programma vanaf 1-11-2021.

Bij goed weer wordt er op zondagmorgen (9.00 uur) en woensdagmiddag (13.00 uur) gewoon door gefietst (met pauze). Route & wegkapitein: ter plekke bepalen (ca. 80 km).

Zorg dat je conditie ook in de winter goed op pijl blijft! Het nieuwe seizoen is er eerder dan je denkt!

Allen een fijne winterperiode gewenst!

Feestavond vrijdag 5-11-2021.

De jubileumfeestavond is op vrijdag 5 november in het zaaltje van Breurs te Sevenum. We hebben heel veel opgaves.

De deelnemers ontvangen nog de laatste details.

Nieuwe leden voor volgend seizoen 2021.

In Sevenum en omstreken wordt steeds meer gefietst. Ook op de racefiets! Velen fietsen nog alleen of in afgesproken kleine groepjes. Denk er eens over na om misschien volgend seizoen lid te worden van een fietsclub. De Véloklub Sèrum biedt die mogelijkheid. We starten in maart en we hebben een mooi wegprogramma tot en met oktober. We fietsen in 2 niveaugroepen. Je kunt kosteloos enkele proefritten maken bij ons. Tevens organiseren we jaarlijks een buitenlandse fietsweek. Bekijk ook eens onze website voor meer informatie. www.veloklubserum.nl