Rittenverslag zondag 9 augustus.
Freek zou vandaag de wegkapitein zijn maar in het begin van het seizoen liep het niet zoals verleden jaar. Met de jaarvergadering had hij aangegeven dat hij wel de PWC route op zich wilde nemen. Maar helaas heeft hij het niveau van het afgelopen jaar niet kunnen halen. Dit is echter geen schand, want dat hebben al vele profs mee gemaakt en meestal komen ze dan een jaar later heel sterk terug. Freek heeft me op tijd een seintje gegeven van Ger kun je het van me overnemen. Dat was geen probleem want dit is een leuk gebied om een tocht voor te bereiden. Om half acht vertrokken we met 9 veloclubleden en de gastrijder Hans naar Well om daar de route van Peter Winnen op te pakken. Via een onbekend weggetje langs de grint afgravingen in Wemb gingen we naar Kervenheim om zodoende langs het koffie adres van PW in de heuveltjes van Sonsbeck te komen. Hier heb ik voor een eigen variant gekozen en omdat iedereen zich goed voelde ook nog even het hertenkamp rondje van 6 km gedaan. Als je hier bent moet je dat toch ook meepakken en het was mooi weer. Met 85 km kwamen we toen aan in Sonsbeck bij de plaatselijke Bäckerei voor een Känchen Kaffee. Daarna ging de route verder naar Veert om zo via een bosrijke omgeving langs de pauze plaats in Looi van de PWC te fietsen. Daarna via de Wellse brug en Oirlo weer terug naar Sevenum waar we om 12.35 uur aankwamen. We hadden toen 131 km gefietst met een snelheid van 29,5 en ook nog een eens 450 hoogte meters. Geen lekke banden vandaag.
Ger Driessen
Zaterdag 15 augustus en zondag 16 augustus is de 2 daags naar Havixbeck (Duistland)
Zondag 16 augustus is er geen route gepland maar er word wel gefietst. Vertrek is om 8 uur voor een rit van ongeveer 100 km. Zelf even een wegkapitein regelen.
Zondag 23 augustus heeft TWC Oranje een marathon. Vertrek is om 8 uur. Als ik goed ben geïnformeerd gaat deze naar Valkenburg. De volgende week kun je je daar voor opgeven.